خبرهای داغ:
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب سلامی با تأکید بر اینکه آمریکا اجازه دخالت در امور منطقه غرب آسیا را ندارد، گفت: با وجود تمام شرارت‌های دشمن، امنیت پایدار در خلیج فارس برقرار است.
کد خبر: ۸۷۵۸۸۶۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
16 مهرماه به‌پاس قهرمانی نیروی دریایی در سال 66 به‌عنوان روز ملی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تقویم ملی ثبت شده است.

16 مهر سال 66 در برهه‌ای پیچیده از دفاع مقدس یک فروند قایق تندروی پاسداران نیروی دریایی سپاه در  حال گشت‌زنی در آب‌های خلیج فارس متوجه تجاوز یک بالگرد آمریکایی به حریم مرزی ایران اسلامی می‌شود، بالگرد به قایق حمله می‌کند اما با مقاومت سرسختانه دریادلان ایران اسلامی، حادثه‌ای کم‌نظیر رقم می‌خورد.

در این رزم نابرابر شهیدان بیژن گُرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدی به‌فرماندهی نادر مهدوی با ایثار و از خودگذشتگی، با هدف قرار دادن بالگردهای آمریکایی خلیج فارس را به گورستان آن متجاوزان تبدیل می‌کنند و در پایان توسط بالگردی دیگر از آمریکایی‌ها مورد اصابت قرار گرفته شهید می‌شوند.

  به‌بهانه روز ملی نیروی دریایی سپاه، مصاحبه‌ای با سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، انجام داده شده که در ادامه می‌خوانید.

در مورد تذکری که در روزهای گذشته خطاب به رزمایش عربستان در آب‌های خلیج فارس دادید کمی توضیح ‌دهید.

سردار فدوی: هر اقدام، حرکت و امنیت پایداری که در منطقه وجود دارد، به‌برکت و قدرت انقلاب اسلامی است. این امنیت پایدار، با وجود تمام شرارت‌های دشمن در خلیج فارس برقرار است.

ایران اسلامی با هر حرکتی که به این امنیت پایدار لطمه وارد کند، مخالف است و اقدامات مورد نیاز برای تثبیت این امنیت پایدار انجام می‌شود چراکه تمام مردم دنیا از این امنیت بهره می‌برند.

تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز به‌عهده ماست و ما این وظیفه مهم را به بهترین شکل و با قدرت انجام می‌دهیم.

نظر شما در مورد ماجراهایی که هر چند وقت یک‌بار در خلیج فارس اتفاق می‌ا‌فتد، چیست؟

سردار فدوی: این اتفاقات در سایه ذات جرثومه فسادی مانند آمریکا است، منشأ تمام شرارت‌ها آمریکایی‌ها هستند، آنها در خلیج فارس و منطقه غرب آسیا که قلب منطقه اسلام است، شرارت‌های خود را با دو هدف دنبال می‌کنند، نخستین هدف آنها تأمین منافع خودشان و دومین هدف، دشمنی با انقلاب اسلامی است.

به‌برکت شهدا و پیروی مردم از امام راحل (ره) و اکنون از مقام معظم رهبری در این 37 سال، تمام شرارت‌های دشمن نتیجه عکس داشته است و سبب شده آمریکایی‌ها مدام تضعیف شوند، آنها نتوانستند نتیجه بگیرند اما دستاورد آنها، نتایج ارزنده‌ای برای انقلاب اسلامی بوده و این کاملاً مشهود است.

 وضعیت کنونی تنگه هرمز چگونه است؟

سردار فدوی: به‌لطف بزرگترین دستاورد انقلاب یعنی شهدا، تنگه هرمز در شرایط مطلوبی قرار دارد و با وجود تمام شرارت‌هایی که آمریکا انجام می‌دهد شرایط آرام است و ما خودمان را مکلف می‌دانیم که حافظ این امنیت پایدار باشیم، چراکه هم خودمان، هم مردم مسلمان منطقه و هم تمام مردم جهان از امنیت خلیج فارس سود می‌برند.

اقتصاد جهانی و رشد و پیشرفت جهانی وابسته به امنیتی است که در خلیج فارس وجود دارد، به این علت که انرژی جهانی در خلیج فارس است، انرژی‌ای که در صورت خسران قابل جبران نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها