امام جمعه بیله سوار با بیان اینکه حقوق های نجومی و حرام، برجامی دیگر برای دولت است که روی کاغذ مانده است گفت: ‏بایددولت، اسامی 400 متخلف نجومی را به مردم اعلام کند.‏
کد خبر: ۸۷۵۸۸۷۳
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، حجت الاسلام والمسلیمن کریم قیاسی امام جمعه شهر مرزی بیله سوار مغان در خطبه های نماز جمعه با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و دعوت نمازگزاران به تقوای الهی در خصوص مشکل حل نشده فیش های نجومی و حرام به طور مفصل تشریح کرد و از مسئولان به ویژه از دولت تدبیر و امید خواست هر چه سریعتر موضوع پرداخت های نامشروع را حل و به مردم اعلام نماید.

وی با بیان ایکنه بیش از 5 ماه از این قضیه می گذرد و هنوز اقدام جدی صورت نگرفته است افزود: خواست اصلی مردم ، رهبری و دلسوزان جامعه این است که با متخلفان این مسئله به شدت برخورد شود و مدیران متخلف عزل و محاکمه شوند.

حجت الاسلام قیاسی با اشاره به اینکه برداشت های نامشروع خیانت به اسلام و انقلاب است گفت: پول ها باید به بیت المال برگردانده شود و افراد خائن مجازات شده و از سمت خود نیز برکنار شوند.

امام جمعه بیله سواربا اشاره به اینکه برخی ها فکر می کنند موضوع فیش های حرام تمام شده،گفت: چرا دولت تا به حال این تعداد مدیر متخلف را به مردم اعلام نمیکند؟ و همچنان با اظهارات خود سعی در تطهیر کار اشتباهشان هستند.

وی با برشمردن امارهای متضاد مسئولان از جمله رئیس جمهور، معاون اول و سخنگوی دولت با آمارهای ارائه شده از سوی مجلس گفت: دولت هرچه سریعتر باید پرونده فیش های حقوقی حرام را تا یک ماه اینده مشخص کند.

حجت الاسلام والمسلیمن کریم قیاسی امام جمعه شهر مرزی بیله سوار مغان در خطبه دوم نماز جمعه گفت: سوره مبارکه فجر سوره امام حسین علیه السلام است.

وی افزود: طبق روایات معتبر آیه مبارکه « یا ایتها النفس المطمعنه ....» نیز آیه مربوط به این امام شیعیان است.

وی در تشریح این مسئله گفت: علما، مفسران و اندیشمندان علوم دینی در ادامه فرمایشات ائمه در خصوص ارتباط این آیه سوره فجر با امام حسین علیه السلام می گویند، از دو جهت این سوره مختص امام حسین علیه السلام است که گاهی بخاطر وجود یک کلمه و جمله است و وجه دیگر آیات ابتدایی سوره فجر است که به صبح و طلوع قسم خورده شده و بنا به روایات ائمه منظور از قسم به 10 شب در آیات سوره فجر در واقع اشاره به دهه اول محرم دارد زیرا که امام حسین علیه السلام با قیام خود در مقابل تباهی و فساد بنی امیه ایستادگی کرد تا صبح و پیروزی نصیب اسلام شود.

حضور شبانه زنان در خیابانها شایسته نیست

امام جمعه بیله سوار با انتقاد از حضور شبانه زنان در خیابانها به منظور عزاداری گفت: متاسفانه سالهاست که در خصوص نحوه عزاداری ها به مسئولین گوشزد شده است اما تا کنون اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

وی در خصوص نحوه عزاداری نیز گفت هر چند سینه زنی و زنجیرزنی برای عزادرای لازم است اما کافی نیست و عزاداران و هیئت های عزاداری باید در عمل اهداف قیام عاشورا را عملی و ثابت کنند.

حجت الاسلام قیاسی ادامه داد: ما که در ماه محرم برای امام حسین علیه السلام گریه می کنیم اگر بدون عمل به واجبات همچون اقامه نماز و پرداخت زکات عزاداری کنیم هیچ ارزشی نخواهد داشت.

وی گفت:عزادرای هایمان باید در شان امام حسین علیه السلام باشد زیرا که تمامی پیامبران برای امام حسین گریه کردند.

امام جمعه بیله سوار با بیان اینکه دسته های عزادرای در اوقات شب با ورود به خیابانها موجب سلب آسایش می شوند گفت: هر سال در این خصوص و تداخل دسته روی هیئت ها با وقت نماز و اذان تذکر داده می شود اما هنوز از سوی مسئولان ساماندهی کامل نشده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح مغان، مداحی مداح اردبیلی و اهدای جوایز به خییرین که در مناسبت های مذهبی نذوراتی را اهدا کرده بودند از برنامه های بین الصلاتین بود که به همت ستاد نماز جمعه شهر مرزی بیله سوار مغان اجرا شد.

ارسال نظرات