مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خبر داد؛
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از برگزاری دومین دوره مسابقه ادبی و هنری «هایکو کتاب» خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۸۸۸۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رباب عزیزخانی با بیان اینکه این مسابقه به مناسبت هفته تکریم کتابداران و کتابخوانان و ترویج گفتمان کتابخوانی(24 الی 30 آبان) برگزار میشود، افزود: "هایکو کتاب" نوعی شعر کوتاه سه پاره (سه مصرع) است که بر اساس اسامی سه کتاب چینش شده بر روی هم ساخته می شود و به صورتی ساده، لطیف و عمیق مفاهیمی جالب را بیان میکند بطوریکه برای مطالعه اشعار کافیست عنوان کتاب ها را از بالا به پایین با کمی تأمل مطالعه کنید.

وی ادامه داد: هایکو، هنری ابتکاری است که برای اولین بار در ژاپن طرح شد و سپس با توجه به زیبائی و وسعت کاربرد آن، در کشورها و حوزه های مختلف هنری و ادبی مطرح شد.

عزیزخانی خاطرنشان ساخت: مهلت ارسال آثار از 15 مهر الی 15 آبان ماه بوده و شرکت در این جشنواره برای عموم مردم آزاد می باشد.

این مسئول تصریح کرد: علاقمندان به شرکت در مسابقه باید آثار خود را در قالب تصویر به آدرس الکترونیکی mosabegat@ardabilpl.ir ارسال کنند. آثار رسیده پس از بررسی در دبیرخانه بیست و چهارمین دوره تکریم کتابداران و کتابخوانان و ترویج گفتمان کتابخوانی (مستقر در اداره کل کتابخانه های عمومی استان)، در آئین تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در آبان ماه سالجاری معرفی خواهند شد.

ارسال نظرات