عروسک « بوکه باران» کردستان و «بافتنی» ماسوله مهمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارسان شدند.
کد خبر: ۸۷۵۸۸۹۵
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ فرزاد رحیمی مدیر کل کانون استان از دریافت اولین سفیران دوستی استانهای گیلان و کردستان از میان 10 استان منتخب برای اجرای طرح سفیران دوستی و فرهنگی استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در طرح سفیران دوستی عروسک قدیمی" بازبازک" به همراه پیشنه ی عروسک و کتابی با عنوان "سرزمین آفتاب " به ده استان جهت برقراری ارتباطات فرهنگی در حوزه ی فرهنگ بومی محلی ارسال شد، رسیدن عروسکهای بومی استانهای کردستان و گیلان را پاسخی مناسب در راستای اشاعه ی فرهنگ بومی محلی عنوان کرد.

فرزاد رحیمی احیای آداب و رسوم محلی، ترویج فرهنگی بومی، آشنایی کودکان و نوجوانان با آداب گذشتگان خود و جای گزینی عروسکهای ملی به جای عروسکهای غربی و فرهنگ سازی در مقابل تهاجم فرهنگی را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

وی در خصوص عروسکهای در یافت شده از دو استان نام برده تصریح کرد: عروسک « بوکه باران» نماد باران خواهی در فرهنگ کردستان است اولین سفیر دوستی است که از مرکز شماره 2سنندج وارد مرکز فارسان شد و عروسک «بافتنی» ماسوله از استان گیلان از مرکز شفت دومین عروسکی است که در نمایشگاه روز جهانی کودک در مرکز فرهنگی هنری فارسان مورد بازدید عموم قرار خواهند گرفت.

در سال آینده این طرح با21 استان دیگر ادامه خواهد یافت و موزه ای از عروسکهای بومی محلی کشور در استان برپا خواهد شد.

ارسال نظرات