برای نخستین بار در کشور؛

روش الگوریتمی در تدوین کتب مرجع تخصصی علوم پزشکی ابداع شد

الهام السادات هاشمیان نایینی، مبدع روش الگوریتم سازی کتب پزشکی ویلیامز، نواک و اسپیروف است؛ وی می‌گوید مطالعه‌ این کتب در کوتاه‌ترین زمان بیشترین بهره را برای خواننده ممکن می‌کند.
کد خبر: ۸۷۵۸۹۲۵
|
۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، الهام السادات هاشمیان نایینی، مبدع روش الگوریتم سازی کتب پزشکی ویلیامز، نواک و اسپیروف است؛ وی با اشاره به اینکه این متد برای نخستین بار در تدوین کتب تخصصی علوم پزشکی استفاده شده است، گفت: کلیه‌ی نکات موجود در کتاب‌های اصلی، در این کتب به صورت الگوریتم‌های ساده ارائه و تلاش شده تا هیچ نکته‌ای از قلم نیفتد.

 

هاشمیان نایینی، که دارای بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان از دانشگاه تهران است در خصوص مزیت استفاده از این کتاب‌ها گفت: مطالعه‌ این کتب در کوتاه‌ترین زمان بیشترین بهره را برای خواننده دارد و قدرت به خاطر سپردن و سرعت مرور مطالب را به نحو چشم گیری افزایش می‌دهد.

 

مبدع روش الگوریتم‌سازی کتب پزشکی، افزود: این متد برای نخستین بار در تدوین کتب تخصصی علوم پزشکی استفاده شده است.

 

وی اضافه کرد: کتاب‌های "اسپیروف" و  "نواک" که از رفرنس‌های اصلی متخصصان زنان و زایمان در زمینه‌ هورمون شناسی، ناباروری زنان و بیماری‌های زنان است را با همین روش ترجمه و تدوین کرده‌ام.

 

هاشمیان نایینی، گفت: جلد دوم الگوریتم مامایی در شهریورماه ۹۵ منتشر شده و جلد سوم این کتاب نیز در دست تدوین است که در زمستان ۹۵ به بازار نشر راه خواهد یافت.

 

وی خاطرنشان کرد: کلیه‌ی کتاب‌های الگوریتمی توسط انتشارات تیمور زاده نوین منتشر شده است.

 

ارسال نظرات