امام جمعه بندرعباس:

دشمن جرأت تعرض به ایران اسلامی را ندارد/ مکتب امام حسین (ع) سرشار از درس آزادگی و اخلاص است

خطیب جمعه بندرعباس گفت: به واسطه وجود فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی و اتکای به مکتب عاشورا و اقتدار نیروی مسلح، دشمن جرات تعرض به ایران اسلامی را ندارد.
کد خبر: ۸۷۵۸۹۵۶
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمدحسن فروزان‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: محرم ماه ارزشمندی در تقویت روحیه اخلاص و ایمان در وجود انسان است که همه عالم در غم عزای حسین (ع) عزادار است.

وی افزود: ابا عبدالله برای اصلاح امت جدش رسول مکرم اسلام (ص) قیام کرد و پا در راهی نهاد که به خوبی از پایان آن با خبر بود اما در خود ذره‌ای لغزش راه نداد و حماسه‌ای آفرید که تا ابد در ذهن‌ها و دل‌ها پاینده و پایدار است.

خطیب جمعه بندرعباس با بیان این که پیام محرم آگاهی دادن به مردم در شناخت یزید و یزیدیان زمان است، خاطرنشان کرد: مداحان و روحانیون هیأت‌ها تلاش خود را معطوف به آشنا ساختن مردم کشورمان با توطئه‌های شوم دشمنان کنند تا جامعه نسبت به نقشه‌های خبیثانه دشمنان برای جامعه اسلامی مطلع و آماده باشد.

فروزان‌نژاد ادامه داد: گریه بر امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان تنها بخشی از عزاداری‌های حسینی است اما بخش مهم‌تر آن ابلاغ پیام عاشورا و یافتن فلسفه قیام امام حسین (ع) و عمل به اسلام حقیقی است که حسین (ع) جان خود را بر سر اصلاح آن نهاد تا امروز ما با اسلام واقعی و قرآن و نهضت اسلامی واقعی آگاه و مواجه باشیم.

وی در ادامه بار سنگین ابلاغ رسالت واقعه کربلا را بر دوش مداحان و واعظان حسینی دانست و بیان کرد: همانگونه که امام حسین (ع) آسیب‌های زمانه خویش را شناسایی و با آنها مقابله کرد ما نیز باید همان اهداف را در جامعه خودمان دنبال کنیم.

امام جمعه موقت بندرعباس گفت: کربلا یک نمایشگاه بزرگ از ایمان و معرفت و روحانیت است که از روز عاشورا تا کنون پابرجاست و احیای سنت نبوی را عامل شده است.

فروزان‌نژاد با گرامیداشت روز 16 مهر روز نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یاد و خاطره همه شهدای تاریخ اسلام تاکنون را تقویت کننده روحیه ایثار در جامعه عنوان و تصریح کرد: با نیروی دریایی کنونی ملت ایران در آبهای خلیج فارس و دریای عمان، هیچ دشمنی جرأت تعرض به آبهای کشورمان را ندارد.

وی اتکای نیروهای مسلح کشورمان به توان خویش، تقویت روحیه ایمان و ایثار در اجزای مختلف این نیروها و فرماندهی هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی را مایه اقتدار و عظمت ایران اسلامی دانست و اظهار کرد: بنا به آیه قرآن کریم باید همواره آمادگی خود را در برابر دسیسه‌های دشمنان حفظ کنیم.

امام جمعه موقت بندرعباس در پایان به توصیه امام حسین (ع) به همه مسلمانان اشاره و گفت: باید از لقمه حرام بپرهیزیم چرا که لقمه حرام باعث خلوت شدن مساجد و عدم تأثیرگذاری کلام حق در انسان می‌شود و زمینه نابودی ارزش‌های انسانی را فراهم می‌کند بنابراین باید از آن بر حذر بود.

در بخش پایانی مراسم نماز جمعه امروز بندرعباس، نمازگزاران پس از قرائت قطعنامه ویژه‌ای به مناسبت هفته امر به معروف، فریاد تبعیت از رهبری سر داده و سازش با آمریکا را مصداق منکر دانستند.

ارسال نظرات