خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در سپاه و بسیج به‌منظور رفع مشکلات صنایع و تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد.
کد خبر: ۸۷۵۸۹۸۰
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

شاهپور قنبری در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس، مدیران صنایع این استان و مسؤولان واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز برگزار شد در سخنانی، توسعه صنعتی در فارس و گذر از اقتصاد کشاورزی را در این استان ضروری دانست و اظهار داشت: برای جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش‌افزوده در منابع خدادادی راهی جز حرکت به سمت صنعتی شدن نداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: راهبرد توسعه صنعتی در فارس از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید و استاندار فارس محسوب می‌شود و برنامه‌ریزی جامع و مناسبی در این بخش انجام‌ شده است.

وی با اشاره به نقش و اهمیت شهرک‌های صنعتی به‌عنوان مهم‌ترین زیرساخت در توسعه متوازن صنعتی فارس گفت: در این استان ایجاد 70 شهرک و ناحیه صنعتی به تصویب رسیده که در حال حاضر در 61 شهرک و ناحیه صنعتی آماده جذب سرمایه‌گذار هستیم.

قنبری تصریح کرد: معتقد به ایجاد توسعه صنعتی متوازن و پایدار بر اساس مزیت‌های هر منطقه در این استان هستیم و از راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی فاقد توجیه اقتصادی که بر اساس فشارهای سیاسی ایجاد شوند، جلوگیری می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس میزان اراضی در اختیار شهرک‌های صنعتی فارس را بیش از 7 هزار و 300 هکتار اعلام کرد و گفت: تاکنون یک‌هزار و 548 هکتار از سطح این اراضی به سرمایه‌گذاران واگذار و یک‌هزار و 900 هکتار دیگر نیز آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی این استان، 5 هزار و 221 قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان، منعقد شده است گفت: از این تعداد، 2 هزار و 768 واحد با اشتغال‌زایی بیش از 30 هزار نفر به بهره‌برداری رسیده و بقیه نیز در مراحل ساخت‌وساز قرار دارند.

قنبری با تأکید بر توسعه پایدار منطبق با اصول زیست‌محیطی در شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: در تعامل با صنعتگران و بر اساس الزامات قانونی، حداقل 25 درصد مساحت شهرک‌های صنعتی به توسعه فضای سبز اختصاص می‌یابد.

وی همچنین از فعالیت 14 تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد و بیان کرد: 85 درصد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری به تصفیه‌خانه فاضلاب متصل هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به سهم 94 درصدی صنایع کوچک و متوسط در استان فارس، تقویت و حمایت از این صنایع در بخش نرم‌افزاری را از برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید، وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد و گفت: در راستای انجام این مأموریت‌ها که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز به تصویب رسیده، فعالیت خوشه‌های صنعتی و ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی حمایت از اعزام صنعتگران به نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و اعزام تورهای صنعتی را از دیگر برنامه‌های این شرکت در این حوزه اعلام کرد و ادامه داد: 50 درصد از هزینه‌های حضور صنعتگران در نمایشگاه‌های خارجی تا سقف 50 میلیون ریال و نیز 50 درصد از هزینه نمایشگاه‌های داخلی تا سقف 10 میلیون ریال را پرداخت می‌کنیم.

پرداخت 80 درصد از هزینه آموزش‌های حضوری و 100 درصد هزینه آموزش‌های مجازی به واحدهای صنعتی از دیگر حمایت‌هایی بود که مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی در این جلسه، اعلام کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها