مسئول حفظ قرآن روستای بلبل آباد بشاگرد از اجرای طرح قرآنی ۵۲ روزه حفظ ۴ جزء «الحافظون» شامل رشته‌های قرائت، روخوانی و روان‌خوانی و تفسیر قرآن‌کریم با شرکت ۵۰ قرآن‌آموز در روستای بلبل‌آباد بشاگرد خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۸۹۹۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، حسن زارعی مسئول حفظ قرآن روستای بلبل‌آباد بشاگرد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، با اشاره به ضرورت و اهمیت نشر ارزش‌های قرآنی در این منطقه و تحقق بخشیدن به توصیه رهبرمعظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم تصریح کرد: طرح قرآنی ۵۲ روزه حفظ ۴ جزء «الحافظون» شامل رشته‌های قرائت، روخوانی و روان‌خوانی و تفسیر قرآن‌کریم با شرکت ۵۰ قرآن‌آموز از همه روستاهای همجوار به صورت شبانه‌روزی و با تدریس سه مربی مجرب حفظ و قرائت در روستای بلبل آباد بشاگرد اجرا شد.

وی با اشاره به چشم‌داشت دشمنان اسلام و مسلمین به ریشه کنی اسلام و فرهنگ اسلامی اظهار کرد: ترویج فرهنگ و معارف قرآن‌کریم خصوصا در بین جوانان و نوجوانان بسیار ضروری است.

زارعی با بیان اینکه قرآن‌مجید جهت هدایت بشریت و رساندن آن به سعادت وقرب الهی نازل شده است افزود: این کتاب مقدس دارای برنامه‌هایی جامع و مدون برای لحظه لحظه زندگی انسان است.

مسئول حفظ قرآن روستای بلبل آباد بشاگرد افزود: برای ایجاد جامعه‌ای سالم و قرآنی که همه افراد آن قرآنی باشند باید برنامه‌ریزی مدونی از سوی مسئولین صورت پذیرد.

وی با اشاره به علاقه‌مندی مردم بشاگرد به تحصیل آموزه‌های قرآن‌کریم در رشته ها و سطوح مختلف تصریح کرد: مشکلات مالی مانع اصلی فراگیری قرآن در این منطقه است.

این فعال قرآنی با اشاره به لزوم توجه بیشتر مسئولین به امر فراگیری قرآن در مناطق محروم افزود: حمایت از ترویج آموزه‌های قرآنی در مناطق دورافتاده مسئله‌ای بسیار حیاتی است و در واقع جهاد فی‌سبیل‌الله محسوب می‌شود.

زارعی با بیان اینکه طرح قرآنی الحافظون بازدهی بسیارخوبی داشت گفت: در زمینه‌های حفظ، روخوانی، روان‌خوانی و قرائت شاهد پیشرفت بسیارخوب قرآن‌آموزان بودیم.

ارسال نظرات