خبرهای داغ:
رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: برخی یزید دیروز را لعن می‌کنند اما به آغوش یزید امروز که آمریکا و انگلیس است، می‌روند.
کد خبر: ۸۷۵۹۰۱۵
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری شامگاه جمعه در جمع عزاداران حسینی در هیأت رزمندگان اسلام با اشاره به نقش مدافعان حرم اظهار کرد: رفتن جوانان ایرانی به عراق و سوریه دفاع از اسلام است، اکنون اسلام و کفر در آن سرزمین‌ها با هم می‌جنگد. امام خمینی(ره) در خصوص جنگ هشت‌ساله فرمودند که این جنگ ایران و عراق نیست، بلکه جنگ اسلام و کفر است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: قطعات مثبت و منفی تاریخ تکرار می‌شود، یاوری یاران امام حسین(ع) در کربلا یکی از قطعات مثبت تاریخ است، یاران امام حسین(ع) از هر چیزی که داشتند در کربلا گذشتند و رزمندگان ما هم در دوران دفاع مقدس تکرار قطعه نورانی یاران امام حسین(ع) بودند.

وی افزود: در آیات قرآن به یاران پیامبر(ص) هشدار داده‌ شده که اگر در دفاع از اسلام کوتاهی کنند، خداوند قومی دیگری را می‌آورد، پس از پیامبر(ص) قومی آمدند که امام زمان خود را ندیدند، اما برای دفاع از اسلام از همه‌چیز خود گذشتند و ما در دوران دفاع مقدس از این موارد زیاد دیدیم.

ماندگاری با اشاره به شرایط خاص دوران دفاع مقدس اظهار کرد: بیشتر رزمندگان در دوران دفاع مقدس با اینکه امام خمینی(ره) را ندیدند، اما گفتند که ما نباید بگذاریم سخن ایشان روی زمین بماند. امام خمینی(ره) فرمودند که فداکاران زمان ما از مردم عهد رسول‌الله بالاتر هستند و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس تکرار یاران امام حسین(ع) در کربلا بودند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: یکی از شعارهای من در یادواره‌های شهدا این است که شهدا پروژه‌های قابل تکرار هستند و ما این مسئله را اکنون در جریان مدافعین حرم می‌بینیم. در این ایام روزی نیست که جوانی به سراغ من نیاید تا پدر و مادر او را برای رفتن به سوریه راضی کنم و هزاران نفر در نوبت اعزام به سوریه هستند.

وی با بیان اینکه قسمت زشت عاشورا هم قابل تکرار است گفت: قسمت زشت عاشورا این است که پسر پیامبر(ص) به دست برخی از امت همان پیامبر(ص) شهید شدند، این در حالی بود که مردم کوفه برای امام حسین(ع) نامه نوشتند و از ایشان دعوت کردند.

ماندگاری با اشاره به تلاش دشمنان اسلام اظهار کرد: دشمنان امروز هم به دنبال جدا کردن ما از امام زمان(عج) است و آن‌ها از تمام تجربیات دشمنان ائمه معصومین(ع) در صدر اسلام استفاده می‌کنند، امروز دشمنان با استفاده از رسانه‌ها به دنبال ایجاد جدایی بین روحانیت و مردم هستند و در این راستا دروغ‌های زیادی را به روحانیت نسبت می‌دهند تا آن‌ها را از چشم مردم بیندازند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: دستگاه بنی‌امیه سال‌ها تلاش کرد تا توانست ائمه معصومین(ع) را به‌عنوان مزاحمان به مردم آن عصر بقبولاند و ما باید کاری کنیم که این قطعه تاریخ دوباره تکرار نشود و روحانیتی که راهنما و هدایتگر مردم است، به‌عنوان مزاحمان مردم نشان داده نشود.

وی افزود: اگر ما در دفاع از ولایت کوتاهی کنیم، خداوند قومی دیگر را به‌جای ما می‌آورد و ما باید در دفاع از ولایت کوتاهی نکنیم. باطل در نبرد با حق دو تلاش دارد، اول تلاش می‌کند که مردم طرفدار باطل شوند که این تلاش بیهوده‌ای است، اما تلاش دیگر باطل این است که آن‌ها طرفدار حق نشوند و تماشاچی شوند، این امر به نفع جبهه باطل است و ما تماشاچیان واقعه کربلا را هم لعن می‌کنیم.

ماندگاری با اشاره واقعه کربلا خاطرنشان کرد: کربلا تنها یک نقطه تاریخی نیست، بلکه این واقعه یک جریان است، امام حسین(ع) و حتی یزید هم جریان بودند. برخی یزید دیروز را لعن می‌کنند، اما به آغوش یزید امروز که آمریکا و انگلیس است، می‌روند که این افراد حقه‌باز هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها