همزمان با آغاز سال تحصیلی و به ‌منظور ارتقای ایمنی تردد دانش آموزان و افزایش فرهنگ ترافیك ایمن سازی 40 مدرسه حاشیه راه‌های برون‌شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۵۹۰۷۵
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ منوچهر سلمان زاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در این خصوص اظهار داشت: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای سال تحصیلی جاری 20 مدرسه ایمن‌سازی فیزیکی و در 20 مدرسه دیگر نیز مباحث ایمنی آموزش داده می‌شود

وی تصریح کرد: در بخش ایمن‌سازی فیزیکی مدارس، محوطه مقابل مدارس حاشیه راه‌ها با آرام‌سازی ترافیک و ایجاد ایمنی تردد دانش آموزان، با نصب علائم، هشدارها و تابلوهای ایمن می‌شود.

سلمان زاده افزود: هزینه اجرای طرح ایمن‌سازی فیزیکی برای هر مدرسه 100 میلیون ریال است که شامل: دیوارنویسی با مضامین ایمنی، خط‌کشی عابران پیاده، نصب تابلوهای هشداردهنده الكترونیكی و معمولی و تابلوهای عمودی و افقی، سرعت‌گیر، چشم‌گربه‌ای نقاشی دیوار با مضامین ایمنی و... است و برای ایمن‌سازی آموزشی و نرم‌افزاری نیز 25 میلیون ریال برآورد هزینه شده است که شامل توزیع اقلام آموزشی از قبیل كیف مدرسه، پیك، جزوه،، جلیقه شبرنگ، و بازی‌های فكری ترافیكی و تجهیز گذربان مدرسه به پرچم و جلیقه مخصوص و غیره می باشد.

شایان‌ذکر است: مدارس واقع در حاشیه جاده‌های استان شامل؛ 27 مدرسه در شهرستان فارسان، 10 مدرسه در اردل، 13 مدرسه در کیار، 4 مدرسه در بروجن، 25 مدرسه در لردگان، 23 مدرسه در سامان، 17 مدرسه در کوهرنگ و 34 مدرسه در حاشیه راه‌های شهرکرد می‌باشند.

گفتنی است: طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها از سال 83 از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط آغاز شد.

ارسال نظرات