خبرهای داغ:
امام جمعه فردوس گفت: روحانیون و مداحان باید حماسه ها و شعار های حسینی را زنده کنند و در این ایام به تبیین حماسه حسینی بپردازند.
کد خبر: ۸۷۵۹۰۸۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی ماهانی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه فردوس، اظهار داشت: کسانی که تارک امربه معروف و نهی‌ازمنکر هستند، در ظاهر زنده ولی از نظر معنوی مرده‌اند.

وی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی‌ از منکر، افزود: به فرموده امام علی(ع)، اگر امر به معروف و نهی از منکر را با همه خوبی‌ها مقایسه کنید، همه خوبی‌ها در برابر امر به معروف و نهی‌ از منکر مانند حبابی روی آب است.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر دو خاصیت دارد، نخست آنکه پشت مومنان را گرم و دیگر آنکه بینی منافقان را به خاک می‌مالد.

بابایی یادآور شد: اگر امر به معروف و نهی‌ از منکر در جامعه به فراموشی سپرده شود، برکت از جامعه رخت برمی‌بندد و فساد رواج می‌یابد.

وی فلسفه بعثت انبیا را امر به معروف و نهی‌ از منکر دانست و گفت: امربه معروف و نهی‌ازمنکر واجب عظیم و بزرگی است که همه واجبات به وسیله آن اقامه می‌شود و در طول تاریخ راه صلحا بوده است.

امام جمعه فردوس با اشاره به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) بر ارتباط بین جوانان و روحانیت تاکید کرد و افزود: نقشه‌های شوم دشمن برای این است که بین مردم و روحانیت، مردم و نماز جمعه و امام جمعه فاصله بیندازند، در حالی که نماز جمعه برای روشنگری و بصیرت‌افزایی و نقل مطالب رهبری برگزار و هر هفته باید با شکوه بیشتری اقامه شود.

شعار "هیهات من‌الذله" امام حسین(ع) شعار ماست

بابایی تصریح کرد: ما هرگز تن به ذلت نمی‌دهیم و شعار "هیهات من‌الذله" امام حسین(ع) شعار ماست و روحانیت نیز باید در محافل و مجالس امام حسین(ع) علاوه بر تبیین حماسه حسینی، گریزی بر مسائل سیاسی داشته باشند و موضوع مدافعان حرم را مطرح کنند.

وی یادآور شد: اگر امروز در سوریه، عراق و افغانستان مبارزه می‌کنیم برای جلوگیری از ورود تکفیری‌ها به مرزهاست، چرا که یهود بنای نابودی اسلام را دارد و وظیفه ما مسلمانان این است که به هر کسی که معتقد به اسلام است، کمک کنیم.

امام جمعه فردوس گفت: امروز عده‌ای در جامعه جریانی راه انداخته‌اند که با برگزاری کنسرت‌ها، ولنگاری و فساد را توسعه دهند و کنسرتی را که توام با بدحجابی و بی‌حیایی است در قم برگزار می‌کنند که در پاسخ به آنان باید گفت، مگر ما مملکت طرفدار فساد و بی‌بندوباری هستیم که در برابر برگزاری کنسرت‌ها سکوت کنیم.

بابایی با اشاره به رتبه برتر شهرستان فردوس در اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن، از مردم خواست تا بصورت اینترنتی در سرشماری شرکت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها