خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

دشمن با ترویج خرافات دنبال کاهش آثار معنوی ایام محرم است

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: دشمن با ترویج خرافات و بدعت های مختلف به دنبال کاهش موضوعات معنوی در ایام محرم الحرام است.
کد خبر: ۸۷۵۹۱۶۵
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشورخبرگزاری بسیج،  مینو اصلانی در گفت و گویی افزود: تاثیر عاشورا و محرم بر تثبیت هویت دینی و قرآنی ملت های مسلمان بی نظیر بوده و کاملا روشن است لذا دشمن برای اینکه نمی تواند محرم را از مردم بگیرد تلاش می کند خطوط قرمز آن را بشکند.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است که موضوعات معنوی محرم را بکاهد، اظهار داشت: ترویج خرافات، حضور غیرمتعارف برخی از افراد سازماندهی شده در این مجالس، حرکات های بسیار سخیف، انواع آرایش های مختلف، لباس های غیرمتعارف، حضور در مفاهیم و حرکت هایی مثل قمه زنی و استفاده از الفاظ نامناسب از جمله موضوعاتی است که در ایام محرم دشمنان روی آن تمرکز دارند.
وی اظهار داشت: بنابراین هیات های حسینی و مبلغان باید مراقب باشند و از این حرکات پیروی نکنند و تمامی این مسائل را رعایت کنند.
اصلانی با بیان اینکه بسیج مداحان نقش عمده ای در این زمینه دارند، گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که بتوانیم از نفوذ دشمن در آیین محرم و عزاداری ها و سوگواری ها جلوگیری کرد.
وی اظهار داشت: توصیه ها و مطالب ارزشمند رهبر معظم انقلاب که هرساله به مبلغان یادآوری می شود ماحصل آن می تواند یک محرم عمیق و برپایه همان چیزی که همیشه بوده، داشته باشیم.
رئیس سازان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه باید از حرمت شکنی ها در عاشورا نیز جلوگیری کرد، افزود: مسئولان به شدت باید از این موضوع پرهیز کنند به عنوان نمونه درباره فوتبال که شب عاشورا قرار است برگزار شود از مسئولان می خواهیم همه کمک کنند عزاداران حسینی بتوانند ارزش های دینی و مذهبی را در ورزشگاه به نمایش بگذارند.

نقش آفرینی زنان در واقعه کربلا بی نظیر بود

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور درباره نقش زنان در موضوع محرم گفت: زنان در متن حرکت عاشورا از زمانی که کاروان امام حسین (ع)حرکت کردند، نقش آفرینی بی نظیری داشتند و با صبر و متانتشان با رهبری حضرت زینب (س) در کنار امام معصوم نشان دادند یک جریان تاریخ ساز بودند.
وی اظهار داشت: زنان امروز باید با حفظ حرمت این روزها یکبار دیگر تداوم راه زنان واقعه کربلا را رقم بزنند چون حضور زنان در مراسم عاشورا همیشه فرهنگ ساز بوده و این فرهنگ را نیز به فرزندان خودشان انتقال داده اند.
اصلانی ادامه داد: به طور قطع حرمت نگهداشتن و حضور در این مراسم باشکوه و تاسی از حضرت زینب (س) به ویژه اینکه زن به عنوان یک مادر و مربی باید اخلاقیات را رعایت کند اگر در جامعه مورد توجه قرار گیرد، جامعه مصون می ماند و زنان باید این موضوع را از حرکت عاشورا درس بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: زنان با رعایت حجاب و پوشش اسلامی خودشان به صورت روشن و شفاف می توانند اعلام کنند ما عاشورایی هستیم اگرچه زنان متدین ما همیشه اینگونه بوده اند و امروز نیز این حرمت ها را نگهداشته اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار