خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد قزوین در جمع عزاداران حسینی:

درکنار عزاداری بر دانش‌و بینش عاشورایی خود بیافزاییم

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد قزوین در جمع عزاداران حسینی اذعان کرد: برای بهره برداری صحیح از معارف امام حسین (ع) و معرفت حسینی باید خود را قبل از عاشورا آماده نماییم.
کد خبر: ۸۷۵۹۱۹۸
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام  صفی خانی مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد قزوین بعد از نماز ظهر و عصر در جمع عزاداران حسینی در مسجد امام رضا(ع) ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران با وفایش اظهار کرد: از خداوند منان می‌خواهیم به ما توفیق دهد تا در این ایام نورانی با فرهنگ متعالی عاشورا و اندیشه های الهی عاشورا و عاشورائیان آشنا شویم.

وی در بخش دیگری با اشاره به برگزاری مراسم دهه اول محرم در دانشگاه افزود: خداوند این توفیق را به ما و همه اساتید،دانشجویان و کارکنان داده که نزدیک به 12 سال است که هیئت محبان اهل بیت(ع) در دانشگاه مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان را با حضورپر شورهمه عاشقان اهل بیت(ع)برگزار می نمایدو امسال هم مانند سالهای گذشته این مراسم با شور و شوق مضاعف در حال برگزاری می‌باشد.

صفی خانی در ادامه با اشاره به اقامه عزای امام حسین(ع) افزود: اقامه عزا برای امام حسین و یاران با وفایش از افضل قربات است، یکی از راه های قرب به پروردگار همین عزاداری با معرفت برای امام حسین است.

وی اذهان کرد: حضور همه اقشار دانشگاهی اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان مومن و ولایی که اکثراً  هم جوان هستند حال و هوای خاصی به این مراسم می بخشد.

این مسئول مطرح کرد: ما باید در کنار این عزاداری و ابراز احساسات بر عمق بخشی دانش و بینش عاشورایی خود بیافزائیم، اصل صرف عزاداری نیست بلکه عزاداری که همراه با شناخت و معرفت باشدمورد قبول است.

صفسی خانی در بخش دیگری ادامه داد: درمجالس عزاداری امام حسین(ع) تنها صرف اشک و ناله نباید باشد بلکه در کنار بروز احساسات، ما باید خود را برای درک معارف حسینی و معارف عاشورا آماده کنیم و این آمادگی باید قبل از عاشورا صورت بگیردف این ظرفیت فکری و درونی باید از قبل ایجاد شود.

مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد قزوین در بخش با اشاره به بخشی از زیارت نامه اربعین امام حسین(ع) ابراز کرد: در این زیارت نامه که منتسب به امام صادق(ع) است آمده است که حسین خون قلبش را در راه خدا بخشید تا جامعه را از گمراهی، گرفتاری و بدبختی ها نجات دهد.

ایشان در پایان ضمن دعوت از عاشقان اهل بیت(ع) در مراسم دهه اول محرم در دانشگاه به جمله ای از مقام معظم رهبری اشاره نموده و افزود: معظم له می فرمایند :عاشورا صرفاً یک حادثه تاریخی نبوده بلکه یک فرهنگ است.اگر کسی واقعاً می خواهد فرهنگ اصیل اسلامی را بشناسد باید فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسینی را بشناسد.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها