حجت الاسلام خوش خلق در گفتگو با «بسیج»:
کارشناس مذهبی گفت: بارها امام به یاران فرمودند که در این راه کشته می شوید ولی باز اعلام آمادگی کردند که در رکاب حضرت بجنگند و با شجاعت و ایثار خود در تاریخ ماندگار شدند.
کد خبر: ۸۷۵۹۲۱۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
حجت الاسلام ابوالقاسم خوش خلق در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: یاران امام حسین (ع) که در سرزمین کربلا حضور یافتند از خاص ترین اصحاب در تاریخ هستند.

وی گفت: خود امام حسین (ع) فرمودند که من یارانی وفادارتر از اصحاب خود ندیدم. بارها امام به ایشان فرمودند که در این راه کشته می شوید ولی باز اعلام آمادگی کردند که در رکاب حضرت بجنگند و با شجاعت و ایثار خود در تاریخ ماندگار شدند.

حجت الاسلام خوش خلق اظهار داشت: یاران امام در آن زمان دشمن را به خوبی شناخته بودند و می دانستند که کشته می شوند برای حضرت عباس (ع) امان نامه آوردند ولی ایشان توجهی نکردند.

وی اظهار داشت: دیشب متعلق به حضرت قاسم ابن الحسن (ع) نوجوان سیزده ساله کربلا بود که نه از باب عاطفی و احساسی و نسبت قومی بلکه به خاطر تشخیص دادن حق از باطل و بصیرتی که داشت در رکاب امام به شهادت می رسد و وقتی امام از او می پرسد که مرگ در نظر تو چگونه است می گوید شیرین تر از عسل است باید از این نوجوان درس بصیرت و شناخت امام زمان خویش را گرفت.

ارسال نظرات