مسئول کارگروه سلامت بسیج جامعه پزشکی استان لرستان:

اعضای بسیج جامعه پزشکی هیچ حق مأموریتی برای خدمت‌رسانی در مناطق محروم دریافت نمی‌کنند

مسئول کارگروه سلامت بسیج جامعه پزشکی استان لرستان در انتقاد به شایعه دریافت حق ماموریت توسط اعضای بسیج جامعه پزشکی آن را شایعه دانست و گفت: پزشکان برای فعالیت در مناطق محروم هیچ حق مأموریتی دریافت نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۷۵۹۲۶۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، محمدرضا ناظر، مسئول کارگروه سلامت بسیج جامعه پزشکی استان لرستان درباره تلاش برخی در تخریب وجهه بسیج جامعه پزشکی در خدمت‌رسانی به مناطق محروم گفت: بسیج جامعه پزشکی برای انجام ماموریت‌هایش در مناطق محروم به شکل رایگان فعالیت می‌کند و به خدمت رسانی می‌پردازند که در این باره نیز حق ماموریت دریافت نمی‌کند، اما این شائبه در فضاهای مجازی ایجاد شده که اعضای بسیج جامعه پزشکی به دلیل مسائل مالی در این ماموریت‌ها و اردوهای جهادی مشارکت می‌کنند.


وی با بیان اینکه تمامی ویزیت‌ها در فعالیت‌های جهادی مناطق محروم رایگان است، خاطرنشان کرد: در فعالیت‌های اعضای بسیج جامعه پزشکی مشکلات مختلف مردم این مناطق پیگیری می‌شود اما در فضای مجازی توسط افراد مختلف که بعضاً سمت‌های مدیریتی نیز دارند این چنین شایعاتی را مطرح می‌کنند.


مسئول کارگروه سلامت بسیج جامعه پزشکی استان لرستان در پاسخ به این سوال که هدف از بیان این شایعات چیست، ابراز کرد: این افراد به دنبال این هستند تا مشکلات کشور را به گردن سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر بیاندازند.


وی ادامه داد: در مأموریت‌های بسیج جامعه پزشکی پزشکان از بیماران، مطب و درمانگاه خود نیز محروم می‌شوند و کاملا بدون دریافت حق ماموریت در مناطق محروم حاضر می‌شوند و به ویزیت بیماران می‌پردازند، یعنی پزشک در آن روز درآمد و حق ماموریتی کسب نکرده است.


ناظر، با تاکید بر اینکه بیان شایعات درباره کسب درآمد اعضای بسیج جامعه پزشکی برای حضور در ماموریت‌های جهادی کاری غیر اخلاقی است، گفت: البته بیان چنین موضوعی گسترده نیست اما اگر درباره آن اطلاع رسانی نشود یا در مواجهه با آن برخوردی اتفاق نیفتد ممکن است در جامعه گسترش پیدا کند.

ارسال نظرات