سعید کرمی یکی از مجریان موفق طرح های اقتصاد مقاومتی و پرورش دهنده شتر مرغ در بخش کوزران استان کرمانشاه می باشد.
کد خبر: ۸۷۵۹۲۸۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی بسیج عشایری سعید کرمی از همان مجریان موفقی است که توانسته با اجرایی کردن طرح های اقتصاد مقاومتی و مردمی حرفی برای گفتن داشته باشد و با ورود به موقع و عملی خود در این عرصه شاهد اقتصادی بسیار عالی برای خود و خانواده اش باشد.

شترمرغ ها پرندگانی با قابلیت سازگاری بسیار بالا می باشند. به همین جهت امکان پرورش آنها در طیف جغرافیایی وسیعی وجود دارد، بطوریکه در حال حاضر این پرنده از مناطق گرم آفریقای جنوبی تا مناطق سرد آمریکای شمالی پراکنده بوده و به راحتی مورد پرورش قرار می گیرد. به طور کلی شترمرغ ها توانایی زندگی در دامنه دمایی ۴۵+ ۵۰+ تا ۲۰- درجه سانتی گراد را به راحتی دارا بوده و در اینگونه مناطق توانایی پرورش و تولید را خواهند داشت.

بهترین مناطق جهت پرورش این پرنده مناطق حاشیه کویر و اقلیم خشک می باشد، البته این بدان معنا نیست که در نقاط سردسیر و یا مرطوب امکان پرورش شترمرغ وجود ندارد اما به دلیل نیاز به کنترل عوامل نامساعد جوی نظیر رطوبت زیاد و احتمالا سرمای بیش از حد هزینه های تولید در اینگونه مناطق اندکی بیشتر از مناطق کویری خواهد بود.

  این مجری برتر اقتصاد مقاومتی نه تنها برای خود بلکه برای سایر اعضای خانواده اش نیز فرصت های شغلی ایجاد کرده و آنان را نیز در این طرح سهیم کرده است به طوری که برای افراد دیگر نیز اشتغال غیر مستقیم نیز ایجاد کرده است.

تمامی این اقدامات و ایجاد اشتغال برای سایر اعضای خانواده در حالی صورت گرفته که میزان دریافت تسهیلات از سازمان بسیج سازندگی سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه به مبلغ 15 میلیون تومان بوده و این نشان می دهد که با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و با کوچکترین تسهیلات می توان اقدامات بزرگی انجام داد و حتی برای دیگران نیز فرصت های شغلی ایجاد کرد.

کرمی در باره مولدهایش گفت: در عرض یکسال هر مولد شتر مرغ 40 عدد جوجه می دهد و برای همین قابلیت خوبی است که استفاده کردیم. او می گوید هزینه خوراک هر کدام از مولدها سالانه 1 میلیون تومان است.

این فعال موفق عرصه اقتصاد مقاومتی برای جوانان جویای کار بویژه هم استانی هایش گفت: استان کرمانشاه با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که از لحاظ عواملی چون آب و هوا، مکان جغرافیایی،ذخایر معدنی ، گیاهی و بسیاری عوامل زیست محیطی و طبیعی که دارد بهترین و با ارزشترین فرصتها را در اختیار جوانان جویای کار گذاشته است. فقط کمی اراده و آموزشهای اولیه و تسهیلات لازم دارد که خدارا شکر بسیاری از ارگانهای دولتی بخصوص سازمان بسیج سازندگی حمایت خوبی در این راستا به مرحله اقدام و عمل رسانده است که می توانند با مراجعه به سازمان بسیج سازندگی استان خود از این تسهیلات و آموزشهای لازم در جهت راه اندازی واحد تولیدی در عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی اقدام و استفاده نمایند.

ارسال نظرات