امام جمعه گرمی گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) صرف سینه زدن و گریه کردن نیست و بایستی نسبت به این امام همام شناخت داشته باشیم.
کد خبر: ۸۷۵۹۳۰۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵

حجت الاسلام و المسلمین دکتر صفری در خطبه های نماز جمعه این هفته گرمی ضمن دعوت عموم به تقوا گفت: عاق والدین، ستم به مردم و ناسپاسی در مقابل خوبی سه گناهی است که عقوبتش در دنیا دامن انسان را می گیرد.

امام جمعه گرمی با اشاره به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی این روزها را برای تمامی انسانهای آزاد اندیش روز نشان دادن عمق ارادت قلبی آنان به ائمه معصومین (ع) عنوان کرد و افزود: در روز تاسوعا تجمع بزرگی در شهرستان گرمی انجام می شود که امیدواریم با حضوری یکپارچه، مردم صحنه ای بی نظیر خلق نمایند.

وی با بیان اینکه تجمع عزاداران حسینی در روز تاسوعا و عاشورا نشان دهنده شور و اوج علاقه شیعیان به امام حسین (ع ) است افزود: با اینکه عزاداری برای اباعبدالحسین(ع) و یارانش اجر و ثواب بی شماری دارد ولی عزاداری برای امام حسین(ع) صرف سینه زدن و گریه کردن نیست بلکه بایستی نسبت به این امام همام شناخت کافی داشته باشیم.

امام جمعه گرمی گفت: ما باید تکلیف خود را روشن کنیم و یزید و شمر زمانه را بشناسیم، شعار امام حسین شعاری ابدی و جهانی است اینکه می گوئیم کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا فقط یک شعار برای گریه و ماتم برای آن حضرت نبوده و آنچه مهم است شناخت و عمل به آن شعار است واگر ما نوحه بخوانیم عزاداری کنیم بر سینه و سرمان بزنیم اما یزید زمانه و حسین زمانه را نشناسیم به تکلیف خود عمل نکرده ایم.

ارسال نظرات