امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از فرهنگ عاشورا است به‌همین دلیل هم دشمنان زیادی دارد.
کد خبر: ۸۷۵۹۳۲۳
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه به مسئله برجام و بحث مذاکرات نیز اشاره کرد و یادآور شد: برجام اثری در زندگی مردم نداشت و چنگی به دل نزد و این موضوع حتی مورد اعتراف بسیاری از کشورهای شرکت‌کننده در میز مذاکرات نیز بود.

آیت‌الله نورالله طبرسی اظهار کرد: ماه محرم ماه تقابل حق و باطل است و دو گروه حق و باطل همیشه در طول تاریخ با هم‌دیگر درگیر بودند.

وی تصریح کرد: در انقلاب الهی انگیزه مادی و دنیوی نیست، افراد دنیاپرست با حق‌طلبان برای حفظ منافع خویش وارد جنگ می‌شوند.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از فرهنگ عاشورا است به‌همین دلیل هم دشمنان زیادی دارد.

آیت‌الله طبرسی با اعلام اینکه امام راحل در زمان خود در ارتباط با کم رنگ شدن شعائر دینی احساس خطر کردند، افزود: امام راحل برای حفظ دین قیام کردند و مانند ائمه اطهار برای ترویج اسلام قیام کردند و موفق به پیروزی انقلاب اسلامی شدند و انقلاب ما انقلاب حسینی است.

وی تبیین کرد: کسانی که در گذشته با امام حسین(ع) در گیر شدند در حال حاضر همفکران آنها با شیوه و روش این امام همام در تعارض هستند و با ترویج فرهنگ حسینی مخالف هستند.

امام جمعه ساری با اعلام اینکه شیوه دشمنی با فرهنگ اسلام ناب محمدی تغییر نکرد، افزود: نوع رفتار و برخورد دشمنان با فرهنگ اسلامی و نوع و مبارزه مسلمانان با دشمنان اسلام نسبت به گذشته تغییر کرد.

آیت‌الله طبرسی با اعلام اینکه ایران اسلامی از نظر سیاست، فرهنگ مستقل است، افزود: با بهره‌گیری از فرهنگ ناب محمدی در این حوزه‌ها مستقل هستیم.

وی تشریح کرد: در حوزه اقتصاد هم باید با استفاده از فرهنگ اسلامی به استقلال کامل برسیم که راه و روش آن به‌کارگیری طرح اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه ساری خطاب به مداحان و مسئولان هیأت‌های مذهبی، اظهار کرد: مداحان از شعرهای کوچه و بازاری که سبب ضربه زدن به شأن عاشورا و امام حسین (ع) میشود پرهیز کنند.

آیت‌الله طبرسی با اشاره به حادثه شب ‌گذشته در یکی از حسینیه‌های ساری که سبب تیراندازی شد، گفت: به مسؤولان و دست‌اندرکاران اعلام کردند که از تکرار این قضایا در استان جلوگیری شود، این موضوع سبب شاد شدن دشمنان اسلام و ناراحتی دوستان اسلام و انقلاب اسلامی شد.

وی، خواستار برنامه‌ریزی گسترده برای برپایی اجتماع بزرگ یک حسینیه یک شهر در مرکز استان مازندران شد و افزود: این موضوع باید به صورت جدیتر و با انسجام بیشتری در برنامه کاری قرار گیرد.

امام جمعه ساری با اعلام اینکه امر به معروف و نهی از منکر در این ماه و دیگر ماه‌های سال با شیوه درست و مناسب در دستور کار قرار گیرد، گفت: با استفاده از شیوه مناسب امر به معروف و نهی از منکر زمینه جذب افراد غافل را باید فراهم کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها