به همت بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود

برگزاری همایش احلی من العسل در واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی شاهرود

همایش احلی من العسل به یاد حضرت قاسم(ع) به همت واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی حوزه ایمان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۹۳۳۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به همت واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی مدارس حوزه ایمان شاهرود همایش احلی من العسل در مدارس برگزار شد.

واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی هنرستان ها مراسم عزاداری را از واحد شهید چمران با دسته سینه زنی تا اداره آموزش و پرورش به راه انداختند و بعد از عزاداری مجدد به هنرستان شهید چمران بازگشتند و نماز جماعت برگزار و در ادامه یکی از اساتید حوزه علمیه و مبلغین به بیان خاطراتی از شهدای دانش آموز پرداخت و با تاکید بر حرکت در مسیر شهدا و امام حسین(ع) گفت: مهمترین موضوع در بحث قیام سالار شهیدان موضوع امر به معروف است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و ما امروز نیاز به این فریضه را در جامعه احساس می کنیم.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شود و ظیفه همه ماست که امر به معروف کنیم و نهی از منکر و از خود و خانواده خود شروع کنیم تا به جامعه تعمیم داده شود.

در انتهای این مراسم از شرکت کنندگان که دانش آموزان واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی هنرستان های شاهرود پذیرایی بعمل آمد.

همچنین مراسم احلی من العسل به همت واحدهای مقاومت بسیج پوینده سوم شعبان و پیشگام شهیدباهنر و امیدان آزادگان در گلزار مطهر شهدای شاهرود برگزار شد.

در این مراسم مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه خوانی در وصف قاسم ابن الحسن شهید نوجوان دشت کربلا پرداختند.

حجت الاسلام  شهرجردی از سیره شهدای قم با اشاره به زندگی قاسم ابن الحسن و بصیرت این شهید نوجوان دشت کربلا اظهار کرد: قاسم یک نمونه از نوجوانی است که به بلوغ فکری و عقلی و معرفتی رسیده است و در جواب امام خود که شهادت نزد تو چگونه است آن را از عسل شیرین تر وصف می کند و این است مکتبی که نوجوانان ما در دوران دفاع مقدس برای دفاع از انقلاب به جبهه ها شتافتند و شهید شدند.

وی افزود: ما باید از شهدای عصر حاضر ما که به شهدا کربلا اقتدا کردند درس بگیریم از شهید علم الهدی بیاموزیم که چگونه با سن کم در مقابل طاوغتیان می ایستاد و از انقلاب و اسلام دفاع می کرد و بعد از پیروی انقلاب نیز راه خود را ادامه داد و در هویزه مانند امام حسین(ع) با لب تشنه شهید و بدن های متبرک این شهدا زیر شنی تانک ها له شدند و عملاً ثابت کردند راه امام حسین(ع) ادامه دارد و ددمنشی دشمنان نیز همچنان همانگونه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار