یکی از مقامات ارشد سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: علیرغم تلاش‌های کاخ سفید برای سوق دادن بانک‌ها و شرکت‌های خارجی برای همکاری با ایران، آنها هنوز نمی‌خواهند با این کشور مبادله کنند.
کد خبر: ۸۷۵۹۳۴۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  ویکی استاندارد گزارش داد استوارت لوی، رئیس پیشین بخش تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا در 2 دولت بوش و اوباما طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ مالی بین‌المللی علیرغم تلاش‌های دولت اوباما برای بازگردندن آنها به ایران هنوز هم نمی‌خواهند با این کشور همکاری کنند.

 

وی تاکید کرد: اگرچه با توافق سال گذشته برخی تحریم‌ها علیه ایران لغو شده است اما شرکت‌ها و مؤسسات خارجی همچنان نسبت به ورود به ایران تردید دارند.

 

لوی ادامه داد: چیزی که هم‌اکنون شاهد آن هستید لغو تحریم‌ها است اما مؤسسات مالی بین‌المللی همچنان نسبت به ورود به ایران مقاومت می‌کنند و این مقاومت تا زمانی که برخی شرایط در ایران تغییر کند ادامه خواهد داشت.

 

لوی که هم‌اکنون مدیر بخش قضایی موسسه بانکی HSBC لندن است، ادامه داد: بانک‌های خارجی به خوبی نسبت به ممنوعیت ورود مؤسسات آمریکایی به ایران و همکاری با این کشور آگاه هستند و همین امر تلاش‌های کِری را برای سوق دادن مؤسسات خارجی به بازگشت به ایران بی‌اثر می‌کند.

 

دولت اوباما پس از توافق هسته‌ای تلاش‌هایی را در عرصه بین‌الملل برای ترغیب مؤسسات مالی بین‌المللی در راستای همکاری با ایران صورت داده است. این تلاش‌ها تا جایی پیش رفت که وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد همکاری اقتصادی قانونی با ایران برای بانک‌ها مجاز است.

 

این اقدام دولت آمریکا از سوی بانک HSBC عجیب و بسیار سخت توصیف شد.

ارسال نظرات