خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه گرگان گفت:ولایتمداری مهم‌ترین درسی است که حضرت قاسم ابن الحسن(ع) در شب عاشورا با شیرین دانستن مرگ از عسل درراه امام خویش بیان کرد
کد خبر: ۸۷۵۹۳۵۰
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام غفور حاجی نجفی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه گرگان پیش ازظهر امروز در همایش بزرگ دانش آموزان عاشورایی با عنوان سوگواره "احلی من العسل" که با حضور گسترده دانش آموزان در روز ششم محرم الحرام با ندای "لبیک یا حسین" و "هیهات منه ذله" در امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد، با اشاره به مهم‌ترین دلایل حضور دانش آموزان در این همایش اظهار داشت: امروز دانش آموزان برای درس گرفتن از قاسم ابن الحسن(ع) جوانی غیور و غیرتمند که با سن کم خود یک عمر درس جوان و جوانمردی را به بشیریت داده است، در این همایش حضور یافته‌اند.

وی با اشاره به مهم‌ترین درس‌های واقعه عاشورا و سخنان حضرت  قاسم ابن الحسن(ع) بیان کرد: ولایتمداری مهم‌ترین درسی است  که حضرت قاسم ابن الحسن(ع) در شب عاشورا با شیرین دانستن مرگ از عسل درراه امام خویش بیان کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه گرگان گفت: شما دانش آموزان امروز سفیران و نمایندگان حضرت قاسم(ع) بوده و در این روز با این بزرگوار عهد بسته‌اید که پیرو راهش باشید و معرفت و عبودیت خدا را درک کنید لذا شناخت خدا شمارا از غیر خدا بی نیاز می کند.

حجت الاسلام حاجی نجفی بیان داشت: دانش آموزان ما باید هر چه بیشتر در تاریخ مطالعه کرده و درباره حضرت قاسم(ع) تحقیق کنند و بدانند که سخنان قاسم(ع) در شب عاشورا به چه دلیل بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه گرگان گفت: مهم‌ترین پیام حضرت قاسم در شب عاشورا بیان «مرگ نزد من شیرین‌تر از عسل است» به معنای این بود که ولایتمداری سن و سال و جنس نمی‌شناسد لذا همه ما وظیفه‌داریم به پیروی از این عزیز از ولی‌فقیه زمان خویش پیروی کنیم و درراه ولایت کوتاه‌ترین غفلتی نکنیم.

وی افزود: نوجوانان ما امروز با حضرت قاسم(ع) عهد می‌بندند که فریب حیله‌های دشمنان در فضاهای مجازی و چه در دیگر رسانه ها را نخورده و همواره هوشیار خواهند بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه گرگان با اشاره به رشادت‌های نوجوانان ایرانی در دوران جنگ گفت: دشمنان در دوران جنگ تحمیلی سیلی سختی از ایران خورده و نوجوانان ایرانی یکی از کسانی بودند که در دوران جنگ تحمیلی این سیلی را به دشمنان زده‌اند.

گفتنی است این همایش با هدف بزرگداشت فداکاری‌ها و رشادت‌های حضرت قاسم(ع) و به نشانه همدردی با سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها