معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:
همزمان با ماه محرم برنامه‌های تربیتی در مدارس زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۹۳۷۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در زنجان گفت: این برنامه با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به صورت متمرکز استانی در شهر زنجان برگزار می‌شود.

محمود عباسی با اشاره به اینکه حدود 700 دانش‌آموز در این سوگواره شرکت خواهند کرد افزود: این افراد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه هستند.

وی با بیان اینکه این برنامه در امامزاده سید ابراهیم برگزار شده است، اظهار داشت: این مراسم با حضور و سخنرانی آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان برگزار خواهد شد.

عباسی تصریح کرد: این مراسم همراه با مداحی و عزاداری دانش‌آموز زنجان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به رویکرد آموزشی برنامه «احلی» من العسل افزود: ارائه آموزش صحیح مداحی نیز در این برنامه مدنظر قرار دارد.

گفتنی است، این برنامه با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهید نوجوان واقعه کربلا حضرت قاسم (ع) برگزار می‌شود و نام آن از کلام حضرت قاسم(ع) در پاسخ به امام حسین(ع) درباره مرگ گرفته شده است. الگوسازی برای نسل جوان و نوجوان از سیره ائمه معصومین(ع) از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

ارسال نظرات