حجت الاسلام جاویدی در گفتگو با «بسیج»:

اصحاب امام حسین(ع) پای باورهایشان ایستادند

کارشناس مذهبی گفت: ویژگی یاران امام حسین (ع) بصیرت و بحث عمل به باور است.
کد خبر: ۸۷۵۹۳۷۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
حجت الاسلام و المسلمین هاشم جاویدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: اگر صفات یاران امام حسین (ع) را بدانیم و سعی کنیم آنها را د رخود به وجود بیاوریم زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) شده ایم.

وی افزود: سه خصلت بارز در اصحاب امام حسین (ع) وجود داشت که اولین آنها محبت و عشق به امام زمان خویش بود که در آنها موج می زد و به واسطه همین محبت هیچ هراسی از دشمن نداشتند و این عشق در قلب مردم ما هم وجود دارد و عزاداری ها نشان دهنده این موضوع است.

حجت الاسلام جاویدی گفت: دومین ویژگی یاران امام حسین (ع) بصیرت است که غیر قابل انکار است بصیرتی که امروز جامعه ما نیز به شدت به آن نیازمند است و این بصیرت لازمه اش سه مطلب است که اولی خودشناسی است که در روایات بسیار بر آن تاکید شده و این یعنی که ما به توان خود باور و ایمان داشته باشیم و دومی دشمن شناسی است که باید بدانیم دشمن به فکر ما نیست و سومی که بسیار مهم است بحث عمل به باور می باشد.

وی گفت: سومین خصلتی که اصحاب امام حسین (ع) داشتند این بود که خیر خودشان را در بودن با امام می دانستند و باور به امدادهای الهی داشتند خیر دنیا و آخرت خود را جا پای امام گذاشتن می دانستند و باور داشتند که خیر دنیا و آخرت ما در دست خدا و با پیروی از اهل بیت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار