خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: نیروی انتظامی استان اصفهان با کمبود خودرو و موتور برای ماموران خود مواجه است، پلیس به دلیل کمبود تجهیزات خودرو کرایه می‌کند و موتورسیکلت هم برای پلیس راهور نداریم.
کد خبر: ۸۷۵۹۴۲۳
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار عبدالرضا آقاخانی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم تقویت کلانتری‌های سطح شهر اصفهان اظهار کرد: 23 کلانتری در سطح شهرستان اصفهان فعالیت می‌کنند که به توسعه و نوسازی ساختمانی نیاز دارند.

وی افزود: در عصر نوینحضور فیزیکی پلیس دیگر مطرح نیست بلکه سیستم‌‌های الکترونیکی کنترلی و نظارتی مطرح است و جایگزین شده است، بنابراین سمت و سوی ناجا به توسعه نظارت و کنترل سیستمی ترافیک است و حضور فیزیکی مأموران پلیس کمتر نیاز می‌شود.

*پلیس به دلیل کمبود تجهیزات خودرو کرایه می‌کند

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: شورای اسلامی شهر تهران مجموعه اقداماتی را در راستای حمایت از نیروی انتظامی تهران بزرگ انجام داده، امکانات و تجهیزات لازم را برای پلیس فراهم کرده است اما متاسفانه نیروی انتظامی استان اصفهان با کمبود خودرو و موتور برای ماموران خود مواجه است، باور می‌کنید پلیس به دلیل کمبود تجهیزات خودرو کرایه می‌کند، موتورسیکلت برای راهور نداریم.

وی ادامه داد: در تمامی مناطق شهر اصفهان نیاز به استقرار یک پاسگاه پلیس داریم که هنوز پس از چند سال محقق نشده است، به ما تذکر داده شده که پلیس در پارک‌ها نباید از موتورسیکلت‌های دودزا استفاده کند اما چه کنیم که بودجه‌ای برای خرید موتورسیکلت‌های برقی و بدون دود نداریم.

*حاشیه ناژوان کانون تخلفات مواد مخدر است

سردار آقاخانی با اشاره به تاثیر دوربین‌های کنترل و نظارت برای کاهش سرقت‌ها اذعان داشت: متاسفانه با کمبود تجهیزات کنترل و نظارت در ترمینال‌های مسافربری مواجه هستیم که در صورت نصب سیستم‌های امنیتی در این اماکن بسیاری از سرقت‌ها کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: حاشیه پارک جنگلی ناژوان به پاتوق و کانون جرایم و تخلفات تبدیل شده و در این منطقه مواد مخدر جابجا می‌شود، این منطقه نیازمند ساماندهی بیشتری است چراکه بسیار آسیب‌پذیر است و نیروی انتظامی در این بخش نیاز به همراهی و مساعدت دارد.

*کاهش 30 درصدی تصادفات با نصب تابلوهای کوچک پشت چراغ خطرها

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در سال جاری تحولات بزرگی در نیروی انتظامی استان اصفهان رخ داده و در راستای 5 ماموریتی که به نیروی انتظامی محول شده قرار است تا از آمار تصادفات جلوگیری شود چراکه یکی از دغدغه‌ها و انتظارات مقام معظم رهبری از نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب شهرداری در حمایت از ناجا و ترویج فرهنگ ترافیک شهری یادآور شد: همین تابلوهای کوچکی که پشت چراغ خطر بر سر هر چهارراه توسط شهرداری نصب شد، منجر به کاهش 30 درصد از تصادفات شهری شده است.

*جلوگیری از تصادفات جزو اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است/لزوم جلوگیری از تکدی‌گری

سردار آقاخانی بیان داشت: طرح پلیس افتخاری ترافیک نیز از جمله دیگر اقدامات خلاقانه‌ای بود که با همکاری شهرداری اصفهان اجرا شد که امیدواریم تا پایان سال جاری تعداد پلیس‌های افتخاری شهر اصفهان به 2 هزار نفر برسید.

وی با بیان اینکه جلوگیری از تصادفات جزو اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: باید از تکدی‌گری در شهر اصفهان به شدت جلوگیری کرد که در همین راستا اقداماتی در دست بررسی است و اجرا خواهد شد چراکه تکدی‌گری چهره شهر را مخدوش می‌کند.

*افزایش 400 برابری قاچاق کالا در استان اصفهان

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان متذکر شد: طی گزارشاتی که به دست ما رسیده دو گردشگر فرانسوی و اسپانیایی در روزهای اخیر در کنار تقدیر بابت زیبایی و تمیزی شهر اصفهان، به موضوع تکدی‌گری در اصفهان اشاره داشته‌اند که نمایش چنین تصویری از شهر اصفهان به جهانیان زیبنده نیست.

وی اظهار داشت: متاسفانه با افزایش 400 برابری قاچاق کالا در اصفهان مواجه بوده‌ایم و این در حالی است که نیروی انتظامی استان اصفهان در مبارزه با قاچاق کالا در کشور پیشتاز است، درآمد حاصل از قاچاق کالا برابر با بودجه کل نظام است و باید با آن به صورت جدی مبارزه کرد.

*کشف 40 تن مواد مخدر در اصفهان طی یک سال گذشته

سردار آقاخانی با اشاره به وضعیت مواد مخدر در استان اصفهان ابراز داشت: شهرداری باید در راستای جلوگیری از قاچاق و توزیع مواد مخدر به یاری نیروی انتظامی بشتابد و در اماکن مختلف کنترل و نظارت داشته باشد، نباید کشفیات مواد مخدر در شهری مانند شهر اصفهان این‌گونه باشد.

وی افزود: نیروی انتظامی استان اصفهان از سال گذشته تاکنون 40 تن مواد مخدر کشف کرده که 34 تن از آن توسط ناجا و 6 تن دیگر توسط اداره اطلاعات کشف شده که افزایش آمار کشفیات مواد مخدر اتفاق جالبی نیست.

*شهرداری 2 درصد از بودجه فرهنگی خود را به نیروی انتظامی اختصاص دهد

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ساختمان‌های کلانتری‌های شهر اصفهان در شان این شهر تاریخی نیست و باید از نظر تجهیزاتی و ساختمانی تقویت شوند؛ همچنین کلانتری سید علی خان واقع در خیابان استانداری که محل تردد ماموران و مجرمان با دست‌بند است وجهه خوبی در مقابل گردشگران خارجی که از این محل عبور می‌کنند ندارد، بنابراین اگر لازم باشد حاضر به فروش این ساختمان به شهرداری هستیم.

وی با تاکید بر لزوم حمایت شورای اسلامی شهر اصفهان در ساماندهی ساختمان‌های کلانتری‌ها عنوان داشت: از شهرداری انتظار می‌رود که تنها 2 درصد از چند میلیارد اعتبار فرهنگی خود را برای تحول در فیزیک ساختمان‌ها و تجهیزات نیروی انتظامی اختصاص دهد که به تبع آن باید از ناجا امنیت مردم را انتظار داشته باشد که ما نیز وظیفه برقراری امنیت را خواهیم داشت.

*قهوه‌خانه توسط اداره بهداشت تعطیل شد نه پلیس

سردار آقاخانی با اشاره به تعطیلی قهوه‌خانه‌ها و جلوگیری عرضه قلیان در اماکن عمومی یادآور شد: جلوگیری از ادامه فعالیت قهوه‌خانه‌ها توسط ناجا نبود و اقدام بزرگی بود که توسط اداره بهداشت انجام شد و از نظر نیروی انتظامی مورد تایید و تقدیر است و برخورد با استعمال‌گران قلیان در پارک‌ها توسط نیروی انتظامی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: زیباسازی پارک‌ها که توسط شهرداری انجام گرفته بسیار قابل تشویق است اما در کنار آن فضاهای سبز و پارک‌ها نیازمند امنیت هستند که نیروی انتظامی برای این کار به تجهیزات نیاز دارد و قادر به خرید موتورسیکلت‌های برقی برای نظارت در پارک‌ها نیست.

*اجرای طرح «پلیس محرم» از اقدامات خلاقانه در اصفهان است

رئیس پلیس انتظامی استان اصفهان با اشاره پیش‌بینی برپایی امنیت در مترو اظهارکرد: آمار سرقت در ایستگاه‌های متروی تهران نگران‌کننده است و از حالا باید به فکر امنیت در متروی اصفهان بود، در هر ایستگاه مترو باید یک ایستگاه پلیس آماده به کار باشد و در غیر این صورت همین مترو باعث معضل خواهد شد.

وی در پایان افزود: اجرای طرح «پلیس محرم» برای ساماندهی و نظارت بر هیئات مذهبی بسیار موثر بوده و یکی دیگر از اقدامات خلاقانه در اصفهان است که اگر این نظارت وجود نداشته باشد درگیری‌های زیادی ایجاد خواهد شد،د البته هیئات مذهبی تاکنون همکاری‌های بسیار خوبی داشته‌اند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها