خبرهای داغ:
نماینده مردم شهرضا در مجلس:

ایام عزاداری امام حسین(ع) بهترین زمان برای انتقال سیره حسینی و فرهنگ انقلابی به نسل‌های بعد است

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: ارزش‌های انقلابی و دینی ما به هم پیوسته است و با توجه به این پیوستگی ایام عزاداری امام حسین(ع) بهترین زمان برای انتقال سیره حسینی و فرهنگ انقلابی به نسل‌های بعد است.
کد خبر: ۸۷۵۹۴۸۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ، سمیه محمودی شامگاه جمعه در گردهمایی بزرگ هیئت‌های مذهبی شهرستان شهرضا که در تکیه انصارالحسین(ع) برگزار شد اظهار داشت: اگر قرار باشد فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده بماند هیچ فرصتی بهتر از ایام تاسوعا و عاشورا و عزاداری امام حسین(ع) وجود ندارد.

وی افزود: ارزش‌های انقلابی و دینی ما به هم پیوسته است و با توجه به این پیوستگی ایام عزاداری امام حسین(ع) بهترین زمان برای انتقال سیره حسینی و فرهنگ انقلابی به نسل‌های بعد و تبیین برخی از اصول این معارف برای همه مردم است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جامعه ما و نسل‌های سوم و چهارم انقلاب نیاز دارند تا فرهنگ ایثار و شهادت را بیاموزند، آنها باید بدانند که پدران آنها و رزمندگان ما در طول 8 سال دفاع مقدس چگونه و با چه اخلاص و ایمانی برای دفاع از همه ارزش‌های دینی و انقلابی در جبهه‌ها حاضر شدند و اجازه ندادند تا دشمن آسیبی به کشور و انقلاب ما وارد کند.

وی کرد: عزاداری‌های ایام شهادت امام حسین(ع) در تمام جهان بی نظیر است امام حسین(ع) با اقدام خود جهان را متحول کرد و به جهانیان ثابت کرد که شیعیان آن حضرت هرگز زیر بار ظلم و ستم نمی‌روند به همین دلیل در طول تاریخ واقعه عاشورا سبب ایجاد تحولات بسیاری در جوامع مختلف شده است.

محمودی افزود: مردم با وجود مشکلات و مسائل مختلف از جمله معضلات اقتصادی و معیشتی که در زندگی آنها وجود دارد ایمان و اعتقاد خود را به مبانی دینی و اسلامی حفظ کرده و هر سال پرشورتر و باشکو‌ه‌تر از سال‌های قبل در عزاداری‌ها شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حضور جوانان در مجالس و محافل عزاداری از جمله نکات امید بخشی است که باید به آن توجه و از آن برای نشر معارف اسلامی و شیعه استفاده کنیم افزود: ایام محرم و صفر و در زمانی که هیئت‌های مختلف عزاداری زمینه اجتماع بزرگ مردمی را فراهم می‌کنند بهترین زمان برای حل معضلات شهرستان و مسائل اجتماعی است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم، در کشوری که هنوز راه شهادت و فرهنگ ایثارگری در آن وجود دارد و ذره‌ای از ارزش‌ها و اعتقادات انقلابی و دینی عقب‌نشینی نشده بهترین پشتوانه برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی و اجتماعی هستند بنابراین باید در این ایام با تشریح و تبیین وضعیت موجود و نیازهای کشور برای مردم و با تکیه بر توان و توانمندی آنها از وجود آنها برای حل این مشکلات استفاده کینم.

وی بیان کرد: در حال حاضر مسائل اجتماعی نظیر طلاق در کشور ما وجود دارد که می‌توان با تکیه بر پشتوانه غنی فرهنگی و اعتقادات راسخ دینی مردم این مشکلات را برطرف کنیم اگر باورهای دینی در جامعه وجود داشته باشد و این باورها را تقویت کنیم و پایه‌های اعتقادی مردم تقویت شود، ناهنجاری‌های اجتماعی نیز به مرور زمان از بین می‌رود.

محمودی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی کشور ما در حوزه اشتغال و بیکاری، بیکاری جوانان تحصیلکرده است افزود: در این ایام که هیئت‌های مذهبی با حضور همه اعضای آنها فعالیت می‌کنند می‌توان زمینه حضور سرمایه‌گذاران بومی شهرستان که در دیگر مناطق حضور دارند را فراهم کرده و با دعوت از آنها عرصه‌های اشتغال‌زایی را ایجاد و گسترش داد.

وی با اشاره به اینکه اگر مشکل بیکاری جوانان برطرف شود بسیاری از ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی هم برطرف می‌شود گفت: لازم است برای برطرف شدن مشکل بیکاری جوانان متحد شویم و با توجه به اصول اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است از تمامی امکانات موجود برای این منظور استفاده کنیم.

ارسال نظرات