رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:
استان زنجان با توجه به نیاز کشور کنیا ، قابلیت صادرات کلیه محصولات تولیدی به این کشور را دارد.
کد خبر: ۸۷۵۹۵۴۵
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در جلسه دیدار هیات تجاری کنیا با فعالان عرصه تولید و تجارت استان گفت: با توجه به اینکه کنیا کشور وارد کننده ای به شمار می رود ، کلیه محصولات تولیدی در استان زنجان قابلیت صادرات به این کشور را دارد و صرفا تولید کنندگان و تجار استان باید هزینه حمل و نقل در نظر بگیرند که از توجیه اقتصادی لازم برخوردار شود.

مهندس ناصر فغفوری افزود: در جریان بازدید هیات تجاری کنیا از واحدهای تولیدی استان، اعضای این هیات از سطح تکنولوژی و کیفیت محصولات تولیدی استان در بخش صنعت اظهار شگفتی و رضایت نمودند و درخواست تامین مواد اولیه و کالای نهایی برخی از تولیدات استان را داشتند.

وی تصریح کرد: توان بالای بخش فنی مهندسی استان در حوزه معدن باعث شد در این سفر تفاهم نامه همکاری بین استاندار شهر ناکورو و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان در راستای استفاده از توانمندی های مهندسین معدن منعقد شود.

فغفوری با اشاره به اینکه قیر یکی از مهمترین کالاهای این کشور به شمار می رود یادآور شد : هم اکنون بزرگترین و مهمترین کارخانه تولید قیر کشور در استان زنجان قرار دارد که در سال گذشته افتتاح گردیده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان ضمن اظهار امیدواری در جهت آغاز روابط تجاری استان زنجان و کشور کنیا با پیگیری و حضور فعال بخش خصوصی عنوان کرد : در آینده ای نزدیک هیاتی از استان زنجان به کنیا اعزام خواهد شد که امیدواریم بتوانیم همگام با استان های یزد و آذربایجان شرقی در این کشور فعالیت داشته و شاهد توسعه صادرات به این کشور باشیم.

در این جلسه سفیر ایران در کنیا با اشاره به اینکه کنیا از یک اقتصاد آزاد برخوردار است اظهار داشت: کشور کنیا از ثبات اقتصادی لازم برخوردار بوده و نرخ رشد اقتصادی در این کشور از سال 2007 بالای 5 درصد بوده است.

فرجوند افزود : سرمایه گذاری خارجی در این کشور سالانه از رشد 100 درصدی برخوردار بوده است که پیش بینی می کنیم این آمار در سال جاری از رشد 120 درصدی برخوردار گردد.

وی به فرصت های سرمایه گذاری در این کشور اشاره کرد و یادآور شد‌: در این کشور زمینه سرمایه گذاری در بخش های صنایع فرآوری، ماشین آلات کشاورزی ، مصالح ساختمانی ، سد سازی ، تولید برق ، خدمات راهسازی ، دارو ، تجهیزت پزشکی و خدمات پزشکی فراهم است.

گفتنی است، در طی سفر دو روزه هیات تجاری کنیا به استان زنجان از صنایع نساجی، مصالح ساختمانی، سنگ های گرانیتی، صنایع تبدیلی و لبنیاتی استان زنجان بازدید کرده و طرفین توانمندی ها و مزیت های موجود خود را جهت سرمایه گذاری و توسعه روابط تجاری معرفی کردند.

ارسال نظرات