پس از بازدید ها و حضور وزرای روحانی در 4 سال ریاست جمهوری وی، از طرح ها و پروژه های شمال استان اردبیل، وزیر نیرو نیز به عنوان دهمین وزیر حضور یافته در این استان از برخی پروژه های در حال اجرا بازدید کرد که متاسفانه کوثر و خلخال مثل همیشه هیچ سهمی از این بازدید ها و مساعدت ها نداشت.
کد خبر: ۸۷۵۹۷۰۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، وزیر نیرو که به عنوان معین ستاد اقتصادی مقاومتی و همچنین معین ستاد اقامتی در استان حضور یافته، تقریباً دهمین وزیر دولت یازدهم در 4 سال ریاست جمهوری روحانی است که از پروژه ها و طرح های استان اردبیل بازدید کرده است؛ در حالی که شهرستان های کوثر و خلخال در این 4 سال نتوانسته اند با محرومیتی که دارند نظر وزرا را برای بازدید از پروژه های ملی جلب کنند.

حمید چیت چیان، وزیر نیرو با حضور در استان اردبیل از پروژه های تولیدی استان از جمله کارخانه تسنیم نوش نیر، کشتارگاه حاج نوری، نیروگاه سبلان بازدید کرد؛ اما متاسفانه مثل همیشه سهم کوثر و خلخال از بازدید ها و مساعدت های وزرای روحانی"تقریباً هیچ" برجامی است.

این در حالی است که علی رغم وجود طرح های متعدد در جنوب استان اردبیل، وزرای روحانی هیچ گاه افتخار حضور و بازدید از این پروژه ها را نداده اند.

برخی از این پروژه ها دز ذیل آمده است:

۱- طرح تولید بلوک های سبک بتنی ( AAC) گیوی در قالب اقتصاد مقاومتی نیاز به توجه وزیر نیرو به عنوان معین ستاد اقتصادی دولت دارد که متاسفانه در گیرودار مساعدت های مسئولین دست و پا می زند.

۲- چرا نیروگاه سیکل ترکیبی کوثر که با ظرفیت ۳۵ مگاوات توسط مپنا با اعتبار ۶۰ میلیون دلار (۱۵۰ میلیارد تومان)در خرداد ۹۵ کلنگ زنی شده و با توجه به نیاز روزافزون کشور به تولید برق باید هر چه سریعتر به بهره برداری برسد مورد توجه ستاد اقتصاد مقاومتی و شخص وزیر نیرو قرار نگرفت؟

همچنین پروژه مشابه دیگر، پست ۲۳۰ کیلوولت خلخال که در آخرین مراحل نصب قرار دارد و در حال حاضر با هزینه کرد ۳۰ میلیارد تومان بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و می تواند هر چه زودتر مورد بهره برداری قرار بگیرد! (هر دو پروژه زیر نظر مستقیم وزارت نیرو است).

۳- آیا نباید از طرح اقتصاد مقاومتی طرح روکش تایر خلخال که توسط شرکت بارز در خلخال کلنگ زنی شده حمایت شود؛ درحالی که بهترین راهکار اشتغالزایی جوانان بیکار منطقه است؟

۴- چرا طرح کارخانه تایر خلخال که مجوزهای آن صادر شده و دستور موکد معاون اول رییس جمهور برای احداث آن فقط در شهرستان خلخال صادر شده بود، در بحث طرح های اقتصاد مقاومتی مطرح نشد؟ آیا اشتغالزایی برای ۱۴۰۰ نفر در این طرح مغایر با اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است؟

۵- خط انتقال سد گیوی که قرارداد اجرایی آن در سال ۹۴ به امضا رسیده و جزو پروژه های وزارت نیرو است چرا تا به این تاریخ آغاز نشده است؟

۶- چرا عملیات اجرایی سد شهید پستی هشجین خلخال که تمام مطالعات آن انجام و تخصیص آب آن هم انجام شده آغاز نمی شود؟

قطعا بسیاری از طرح های خلخال و کوثر که بعضا در حوزه مسئولیت وزارتی خود وزیر نیرو است می تواند در این جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری اردبیل برگزار شد، مطرح و اقدامات شایسته ای را در راستای توسعه پیدار و اشتغالزایی انجام دهند.

با این وجود می توان به صراحت 2 مورد را عنوان کرد و آن هم این است که یا "اصولا دولت توجهی به طرح های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری در خلخال و کوثر در ندارد! " یا " وزیر نیرو از طرف مسولان استانی و شهرستانی در جریان دقیق طرح های دو شهرستان جنوبی استان قرار نگرفته است که در اینصورت عملکرد ضعیف از جانب مسولان امر استانی و شهرستانی است که جای تامل دارد!

ارسال نظرات