خبرهای داغ:
در گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر

برگزاری کارگاه آموزشی امر به معروف در واحد پوینده شاهد شاهرود

به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر کارگاه آموزشی امر به معروف در واحد مقاومت پوینده شاهد شهید ابراهیمی حوزه ایمان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۹۷۶۴
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به همت واحد پوینده شاهد شهید ابراهیمی بسیج دانش آموزی حوزه ایمان به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر کارگاه آموزشی امر به معروف در نمازخانه دبیرستان شاهد دوره اول با حضور بیش از 200 نفر از دانش آموزان برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی حجت الاسلام حسین ماروسی در سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر و تاکید در قرآن بر این موضوع اظهار کرد: قرآن در آیات مختلف امر به معروف و نهی از منکر را بیان و تاکید کرده است که اگر امر به معروف در جامعه کمرنگ شود جامعه به سمت انحطاط پیش خواهد رفت.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر دعوت همگانی به کارهای خوب و مورد پسند و نهی از کارهای زشت است و این فریضه باید در جامعه اسلامی جاری شود تا جامعه به سمت سعادت و نیک بختی پیش برود.

ماروسی خاطر نشان کرد: امر به معروف را باید از خودمان شروع کنیم و با انجام کارهای خوب و پرهیز از کارهای ناشایست اول خود را مورد خطاب قرار دهیم تا بتوانیم با اعمال و رفتار خود دیگرا را نیز مورد خطاب قرار دهیم.

وی تصریح کرد: امر به معروف بسیار مهم است چرا که اگر ما کار خوب انجام دهیم مطمئناً این کار خوب ما را از انجام کار بد دور می کند پس باید تلاش کنیم کارهای خوب مانند نماز خواندن،درس خواندن،احترام به والدین و کمک به دیگران را مورد دقت و توجه قرار دهیم.

این کارشناس دینی بیان کرد: شما دانش آموزان باید توجه داشته باشید که انجام کارهای خوب در روحیه و اعمال شما نیز اثر دارد و باعث نشاط روحی و شادابی شما می شود پس تلاش کنید در مسیر معروفات حرکت و دیگران را نیز در این مسیر تشویق و ترغیب کنیم.

همچنین این کارگاه برای انجمن اولیاء و مربیان مدرسه نیز برگزار و در این کارگاه حجت الاسلام ماروسی بر توجه به معروفات و منکرات در خانواده ها تاکید کرد و افزود: ما اگر بتوانیم فقط خانواده خود را در راستای معروفات الهی و پرهیز از منکرات هدایت کنیم به وظیفه خود در ترویج این فریضه الهی گام برداشته ایم و به جامعه نیز انتشار پیدا می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها