خبرهای داغ:
معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه با اشاره به فراز اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد(ص) در زیارت عاشورا گفت: زندگی و شهادت شهدا و رزمندگان اسلام بر مسیر سیره اهل بیت(ع) و بخصوص سیدالشهدا(ع) بود.
کد خبر: ۸۷۵۹۸۴۲
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن قشقاوی در مراسم عزاداری شب هفتم هیئت رزمندگان اسلام قم، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع عزاداران حسینی(ع) و همچنین حضور در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس و یاران و همرزمانش در لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع)، به مرور فراز «اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد(ص) و مماتی ممات محمد و آل محمد(ص)» از زیارت عاشورا که بیانگر حرکت در مسیر پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) اوست، پرداخت.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) و معصومین(ع) تا امام حسن عسکری(ع) هیچ یک عمر بلندی نداشته اند، خاطرنشان کرد: اینکه این ذات های مقدس با وجود آرامش و اطمینان قلبی و بدون بیماری، عمر شریف شان کوتاه بود و هیچ کدام به مرگ طبیعی از دنیا نرفتند، نشان دهنده اینست که نمی خواستند به هر روشی زندگی کنند و لذا فرجام زندگی باارزش و هدفمندشان، شهادت در راه خدا بود.

معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه یادآور شد: ارزش کار رزمندگان اسلام و شهدا اینگونه روشن می شود که آنان، زندگی در مسیر اهل بیت(ع) بخصوص حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهادت در راه خدا و دفاع از اسلام را برای خود برگزیدند.

وی افزود: عاشورا صحنه ای از رویارویی و امتزاج مجموعه فضیلت ها، شجاعت ها، وفاداری ها، ولایتمداری ها و... با مجموعه زذالت ها و شقاوت ها بود.

قشقاوی تاکید کرد: امام حسین(ع)، وارث پیامبران الهی تا پیامبر خاتم(ص) است، عرصه تاریخ زندگی نیز تبلور «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا"» است و به ظهور و قیام حضرت مهدی(عج) ختم می شود.

وی با اشاره به درس های برادری، وفاداری، شجاعت و .. در مکتب عاشورا، گفت: در آن سوی دیگر، نمونه های رذالت چون سنان بن انس ها، عمر سعدها، عبیدالله بن زیادها، حرمله ها و خائنین به ولایت و دیانت همه در همین چند ساعته عاشورا تجلی دیگری از زندگی را رقم زدند.

معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع روز جهان، تاکید کرد: اگر شیعه را صرفا به معنای فقه و عمل به شریعت بدانیم، ممکن است تعداد ما در جغرافیای جهان کم باشد اما اگر آن را سمبل عشق به اهلبیت و سیدالشهدا(ع) بدانیم، قطعا امروز جمعیت زیادی را در جهان شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: بر ملاک محبیت اهل بیت(ع) و عزاداری سیدالشهدا(ع)، امروز از شمال آفریقا تا دیگر نقاط جهان، جمعیت زیادی محب درجه یک اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) هستند.

قشقاوی با ذکر چندین نمونه از ارادت به اهل بیت(ع) در دیگر کشورها، گفت: امروز بزرگترین و مجهزترین بیمارستان مراکش به نام حضرت زهرا(س) مزین است و حتی این موضوع بعضا در نامگذاری فرزندان خارجی نیز مشهود است.

وی در پایان، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در صبح روز جمعه 16 مهرماه را تجلی محبت بیت المللی به سیدالشهدا(ع) در پایتخت های کشورهای اروپایی دانست.
ارسال نظرات