خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده سپاه انصارالرضا(ع):

محافل عزاداری باید احیاگر اندیشه و تفکر امام حسین(ع) شود

حجت الاسلام و المسلمین توکلی گفت: مردم با کسب شعور حسینی در کنار شور عزاداری ها و به کوری چشم دشمنان با بهره برداری از محافل امام حسین(ع) احیاگر تفکر، اندیشه و آرمان های این امام شهید خواهند بود.
کد خبر: ۸۷۵۹۸۵۶
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) به شیعیان اظهارداشت: امروز نفوذ افکار و اندیشه های استکبار جهانی سبب شده که هدف اصلی قیام امام حسین(ع) در جامعه به فراموشی سپرده شود.

وی عنوان کرد: دشمنان از صدر اسلام و بعد از شهادت امام حسین(ع) و یارانشان سعی و تلاش کردند که اهداف اصلی این نهضت الهی در جامعه خاموش شود .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده سپاه انصارالرضا(ع) افزود: اهداف قیام امام حسین(ع) اسلام ساز، انسان ساز و تربیت کننده انسانهای شجاع و مکتب ساز است و مستکبران می خواهند آن را از ذهن مردم جدا کنند.

وی ادامه داد: مردم با کسب شعور حسینی در کنار شور عزاداری ها و به کوری چشم دشمنان با بهره برداری از محافل امام حسین(ع) احیاگر تفکر، اندیشه و آرمان های این امام شهید خواهند بود.

توکلی با بیان اینکه امام حسین(ع) فرمودند "قیام می کنم که مردم را اصلاح کنم" خاطرنشان کرد: مسائل اعتقادی، دینی و فضائل اخلاقی در جامعه امروز فراموش شده است.

وی با اشاره به معروف فراموش شده گفت: امروز در جامعه و به خصوص نسل جوان ما فریضه واجب نماز فراموش شده است و نماز معروفی است که ما را از همه منکرات، گناه و پلیدی ها دور می سازد.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: منکری که امروز در جامعه رواج پیدا کرده فساد اخلاقی و معضلات اجتماعی مانند بی حجابی، احترام پدر و مادر را رعایت نکردن و بی توجهی نسبت به تربیت فرزندان است و باید در محافل مختلف برای حل این معضلات مردم را هوشیار سازیم.

وی عنوان کرد: دشمن وقتی دید نمی تواند از بعد نظامی به ما ضربه بزند مسائل فکری و فرهنگی جامعه ما را دستاویز قرار داده است.

توکلی خاطرنشان کرد: در دهه اول محرم و این دو ماه محرم و صفر باید فرهنگ عاشورایی را برای مقابله با فرهنگ منحط غرب و تهاجم فرهنگی دشمن بیشتر گسترش دهیم .

وی ابراز داشت: سیاست های استعماری دشمن ایجاد تفرقه بین مسلمانان تشیع و تسنن است که از این راه بیشترین ضربه را به اسلامی می زند و امروز با افکار و عقاید داعشی به نام اسلام و با پرچم اسلام مسلمان کشی می کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: استکبار جهانی امروز با ایجاد شبهات مختلف در زمینه مسائل دینی و نظام اسلامی سعی در ضربه زدن به اسلام ناب را دارد.

وی ادامه داد: استکبار جهانی شبهات گوناگونی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در زمینه قیام اباعبدالله الحسین(ع) ایجاد می کنند که روحیه و تفکر جوانان ما را تضعیف کنند.

توکلی تاکید کرد: باید بیدار و هوشیار باشیم و برای مقابله با تهدیدات و هجوم دشمن در زمینه فرهنگی و اعتقادی وظایف سنگینی منبری ها ، مداحان و روحانیون برعهده دارند.

این کارشناس مذهبی متذکر شد: ما در قبال معرفی و تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ عاشورا در جامعه مسئولیم .

وی اظهار داشت: وظیفه مداحان و منبری ها ترویج اسلام ناب و سخنان ناب پیامبر مکرم اسلام است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ پیاده سپاه انصارالرضا(ع) با بیان اینکه منبری ها باید از خرافه گویی در محافل عزاداری بپرهیزند گفت: امروز برخی ها به سبک غربی و استکباری مداحی می کنند که این یک آسیب است.

توکلی یادآور شد: وظیفه مداحان این نیست که تنها کاری کنند مردم سینه بزنند و مردم را بگریانند بلکه وظیفه دارند اهداف قیام امام حسین(ع) را برای مردم تشریح کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار