شخصیت حقوقی امام حسین(ع) به عنوان چراغ راه هدایت باید زنده بماند.
کد خبر: ۸۷۵۹۹۱۲
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار در مراسم سوگواری حضرت اباعبدالحسین(ع) در شهرستان ابهر گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا برای شخصیت حقوقی خود کمک خواسته و در واقع شخصیت حقوقی امام حسین(ع) همان امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام مهدی طائب افزود: امام حسین(ع) در شخصیت اول یک ایثارگر به تمام معنا است و از نظر شخصیت شناسنامه ای عاشق شهادت است و برای شخصیت شناسنامه ای هیچگاه تقاضای کمک نکرد.

وی اظهار داشت: اگر شخصیت حقوقی امام حسین(ع) خاموش شود، مردم دچار گمراهی می شوند.

رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار تصریح کرد: یکی از افتخارات ملت ایران این است که امام خمینی(ره) به مرگ طبیعی به ملکوت اعلی پیوستند زیرا اگر ایشان شهید می شدند ما متهم بودیم که چرا اجازه دادیم دشمن چراغ راه هدایت را بوسیله شهادت خاموش کند و این افتخار ملت ایران است که امام (ره) به مرگ طبیعی از دنیا رفتند.

حجت الاسلام طائب بیان کرد: شهدا افتخار این ملت هستند اما امام ولی فقیه این ملت بود و در طول تاریخ ملت ایران، هیچ یک از مراجع تقلید ما به شهدا نرسیده اند چون دارای شخصیت حقوقی و چراغ هدایت مردم هستند.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) به عنوان امام امت باید زنده بماند ولی از نظر شخصیت حقیقی عاشق شهادت است و به این علت است که امام حسین هرگز نمی گویید آیا کسی هست حسین پسرعلی(ع) و فاطمه(س) را یاری کند و می فرماید آیا کسی هست حسین امام زمان را کمک کند.

رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار تاکید کرد: کسانی که می گویند ای کاش آن زمان بودیم و به امام حسین(ع) کمک می کردیم حالا که نتوانستند در روز عاشورا به امام حسین(ع) یاری برسانند خرده نگیرند بلکه باید ببیند اکنون در عاشورای موجود قرار دارند و چه یاری می توانند به امام زمان خود دهند.

وی اذعان داشت: هرچند امام زمان را نمی بینیم اما وضعیت زندگی امام زمان را از دوران امام صادق(ع) تا امام عصر گزارش داده اند و دعای ندبه نمونه ای از این گزارش هاست و غیبت امام زمان(عج) به این دلیل است که در زمان حضور، دشمنان ایشان را به شهادت می رسانند.

حجت الاسلام طائب با اشاره به حضور نیافتن ایرانیان در مراسم حج امسال، خاطر نشان ساخت: نقطه ظهور امام زمان (عج) که همان خانه خدا است اهمیت دارد و این نقطه باید از دست دشمنان ایشان در امان بوده و لاخوف شود تا امام زمان (عج) ظهور کنند.

گفتنی است، مراسم سوگواری حضرت ابا عبد الحسین (ع) به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه و با مشارکت هیئت امناء مسجد خاتم الانبیا (ص) ،هیئت رزمندگان اسلام و قرارگاه فرهنگی شهرستان ابهر و با حضور حجت الاسلام طائب رئیس شورای راهبری قرارگاه عمار، حجت الاسلام رحیمی امام جمعه ابهر، حجت الاسلام محمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر، سرهنگ فروزنده فرمانده سپاه ناحیه ابهر، حجت الاسلام محمدی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر و حضور نمازگزاران مسجد خاتم الانبیا (ص) و عموم مردم در مسجد خاتم الانبیا (ص) برگزار شد.

ارسال نظرات