خبرهای داغ:
مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران قزوین:

سیدالشهدا الگوی تمام ابعاد زندگی انسان است

مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین اذعان کرد: امتیاز ویژه امت اسلامی که سببت و بهترین امت بودن نسبت به دیگر امت‌ها گردیده انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۸۷۵۹۹۶۰
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

حجت‌الاسلام رضا کاظم‌لو مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین وظایف تاکید شده در قرآن است.

وی ضمن اشاره به آیات الهی تبیین کرد: امتیاز ویژه امت اسلامی که سببت و بهترین امت بودن نسبت به دیگر امت‌ها گردیده انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

این مسئول امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای همگانی عنوان کرد و گفت: برای آن‌که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه محقق شود همه افراد جامعه و هرکس در حیطه کاری خود باید نسبت به انجام آن احساس تکلیف کند.

مسئول حوزه‌های علمیه خواهران قزوین با اشاره به نقش خانواده‌ها در ترویج امر به معروف و نهی از منکر تشریح کرد: عملی شدن معروفات و ترک منکرات نیازمند تلاش تمام اعضا جامعه است و با انجام دادن توسط یه نفر از دوش سایر اعضا جامعه ساقط نمی‌شود و خانواده‌ها و خصوصا پدر و مادرها نقش غیر قابل انکاری را در این زمینه برعهده دارند.

کاظم‌لو در خصوص توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در هیئات مذهبی تصریح کرد: در هیئات عزاداری حسینی و به‌ویژه در دهه اول محرم بیشتر به شور حسینی پرداخته می‌شود و کمتر و یا تنها به صورت اجمالی در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و لزوم تویج آن در جامعه  و هیئات صحبت می‌شود.

وی بیان کامل تمام سجایا و ابعاد شخصیتی امام حسین(ع) را در ترویج امر به معروف و نهی از منکر بسیار موثر دانسته و خاطرنشان کرد: ما باید زندگی امام حسین(ع) را از مدینه تا روز شهادت معرفی کنیم تنها به حضور ایشان در کربلا بسنده نکنیم.

این مسئول در خاتمه ضمن اشاره به رسیدگی سیدالشهدا به فقرا به عنوان یکی از بزرگترین معروفات تاکید کرد: همه ما باید امام حسین(ع) و دیگر ائمه را الگو خود در تماما ابعاد زندگی قرار دهیم تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش یابد.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار