رييس سازمان بسيج طلاب و روحانيون كشور با آيت الله سيدمحمد شاهچراغي نماينده ولي فقيه در استان سمنان ديدار و گفت و گو كرد.
کد خبر: ۸۷۶۰۰۱۰
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، رييس سازمان بسيج طلاب و روحانيون كشور با آيت الله سيدمحمد شاهچراغي نماينده ولي فقيه در استان سمنان ديدار و گفت و گو كرد.

حجت الاسلام والمسلمين محمود محمدي شاهرودي رييس سازمان بسيج طلا ب و روحانيون كشور در اين اين ديدار بيان داشت: بسيج طلاب با دستور امام خميني(ره) در دوم آذرماه سال 67 تأسيس شد و امام در اين فرمان بر نكاتي از جمله حفظ اسلام،‌حفظ انقلاب و حفظ اصول ثابت نه شرقي و نه غربي تأكيد كردند.

وي اظهار داشت: سازمان بسيج طلاب بصيرت دهي به جامعه طلاب و روحانيون و اقشار مختلف مردم را در دستور كار دارد و عمده فعاليت هاي بسيج طلاب حضور طلاب و روحانيون به عنوان سرگروه، مربي و سرمربي در حلقه هاي صالحين است.

رييس سازمان بسيج طلاب و روحانيون كشور اظهار داشت: يكي ديگر از فعاليت هاي بسيجيان طلبه و روحاني حضور در اردوهاي جهادي است كه يا خود در قالب گروه هايي به مناطق محروم با دو هدف تبليغ و كارهاي عمراني و فرهنگي حضور دارند و يا اينكه به همراه گروه هاي جهادي دانش آموزي و دانشجويي به عنوان مبلغ اعزام مي شوند.

محمدي شاهرودي همچنين حضور طلاب و روحانيون بسيجي در اردوهاي راهيان نور دانشجويي، دانش آموزي و مردمي از ديگر فعاليت هاي اين سازمان عنوان كرد و گفت: طلاب و روحانيون دوره ديده و با تجربه از فرصت حضور چند روزه در كنار دانش آموزان و دانشجويان بهترين استفاده ار كرده و اقدام به تربيت بنيه انقلابي آنها نسبت به انقلاب و اسلام مي كنند.

وي اظهار داشت: سازمان بسيج طلاب و روحانيون نسبت به معرفي شهداي روحاني كه نسبت به شهداي ديگر اقشار تعداد بيشتري را به خود در دوران دفاع مقدس اختصاص داده اند و مايه افتخار جامعه روحانيت هستند،‌اقدامات اساسي انجام داده است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد شاهچراغي نماينده ولي فقيه در استان سمنان به ويژگي هاي شاخص بسيج و بسيجي اشاره كرد و گفت: بسيجي بايد الگوي ديگر افراد و اقشار جامعه باشد.

وي تأكيد كرد:‌اهل نماز بودن آنهم به جماعت و اهل دعا و ذكر و نيايش آنهم با قصد قربت و اهل اخلاص آنهم در عمل را از مواردي ذكر كرد كه بسيجي بايد خود را به اين ويژگي ها بيارايد و البته كه بسيجيان چنين بوده اند كه امام خميني(ره) به حال بسيجيان غبطه مي خورد و فرموده اند«من به اخلاص بسيجي ها غبطه مي خورم».

نماينده ولي فقيه در استان سمنان خطاب به رييس سازمان بسيج طلاب و روحانيون كشور تأكيد كرد:‌حمايت از ولايت و رهبري بايد در ميان احكام و دستورات اسلام بيشتر مورد توجه قرار گيرد و براي روحانيون بسيجي و جلساتي كه براي طلاب برگزار مي شود اين مسئله مهم تبيين و تأكيد شود.

آيت الله شاهچراغي با تأكيد بر اينكه انقلابي بودن به سر و صدا كردن نيست، گفت: بايد دقيقاً در خط ولايت حركت كرد و ذره اي انحراف نداشت.

وي افزود: اگر در خط ولايت حركت كنيم انقلابي و حامي اسلام و رهبري هستيم و راه را گم نمي كنيم و در خط مستقيم حركت مي كنيم و هر از گاه به طرفي غش نمي كنيم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها