مراسم «احلی من العسل» در روز گرامیداشت حضرت قاسم ابن الحسن (ع) در شهرستان اردکان برگزار گردید .
کد خبر: ۸۷۶۰۰۶۸
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، مراسم «احلی من العسل» با حضور پرشور دانش آموزان 13 ساله عاشورایی به یاد حضرت قاسم ابن الحسن (ع) درشهرستان اردکان برگزار گردید.

این مراسم با هدف توسعه و گسترش فرهنگ عاشورایی و ارتقاء سطح بصیرتی دانش آموزان بسیجی اردکان ، توسط حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی و با همکاری اداره آموزش و پرورش و نیز هئیت رزمندگان اسلام این شهرستان برگزار گردید .

دراین برنامه که به یاد حماسه ساز 13 ساله عاشورا ، حضرت قاسم ابن الحسن (ع) در محل هیئت رزمندگان اسلام شهرستان همراه با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار گردید و با حضور سازمان یافته و منظم کلیه دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه (پایه هفتم و 13 ساله های شهرستان) و نیز با حضور مسئولین شهرستان و ناحیه مقاومت بسیج و همچنین فرهنگیان و مسئولین اداره آموزش و پرورش همراه بود یکی از روحانیون به ایراد سخنرانی پرداخت .

حجه الاسلام شاکر ضمن برشمردن فضائل و مناقب حضرت قاسم ابن الحسن (ع) برای دانش آموزان ، به اهمیت برگزاری این گونه برنامه ها برای دانش آموزان جهت تبین نقش نوجوانان و جوانان عاشورایی و با بصیرت در به نتیجه رساندن اهداف نهضت حسینی و انطباق همه جانبه آن با انقلاب اسلامی ایران افزود : همان گونه که ایمان ، ادب و ولایت پذیری حضرت قاسم ابن الحسن (ع) در حادثه کربلا باعث جاودانه شدن این نوجوان در تاریخ و جهان شد در جنگ 8 ساله و دفاع مقدس ، نیز ما از این نوجوانان و جوانان به تاسی از نوجوان کربلا چندین مورد داشته ایم ؛ نظیر شهید حسین فهمیده ، شهید احمد نظیف و ... و شما دانش آموزان می بایستی الگوهای خود را این نوجوانان قرار دهید .

لازم به ذکر این که این برنامه به صورت دانش آموز محور برگزار گردید و کلیه اقدامات و برنامه ها توسط دانش آموزان بسیجی برگزار گردید اقداماتی نظیر :( شروع مراسم با قرائت قرآن کریم توسط یکی از دانش آموزان بسیجی ، مداحی توسط یکی از دانش آموزان مداح ، استفاده از محصولات فرهنگی از جمله عکس شهدای شاخص بسیج دانش آموزی اردکان (شهید احمد نظیف و ... )


ارسال نظرات