رئیس اداره کل بازرسی استان یزد گفت: شیعه بودن تنها به عزاداری نیست، باید حسینی زندگی کرد.
کد خبر: ۸۷۶۰۱۱۹
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، رئیس اداره کل بازرسی استان یزد درسخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه یزد با اشاره به ایام عزاداری حسینی و برگزاری مجالس پرشور مذهبی نکاتی را در خصوص وظایف کارگزاران دستگاههای اجرایی در این ایام ایراد نمود.

حجت الاسلام طالبی در بخش نخست سخنان خود تاکید کرد: بعد عزاداری محرم و برگزاری مراسم سوگواری یکی از ابعاد قیام ایام حسین است و شیعیان بر گریه کردن آن حضرت و تشکیل مجالس سوگوارای تا انجا که امکان داشته باشد کوتاهی نمی کنند . الحمدالله در استان ما نیز که نماد حسینیه ایران را در کشور داراست پررنگ و برجسته مراسمات حسینی برپا می شود.

بازرس کل استان یزد در ادامه افزود: آیا تمام وظیفه ما در مقابل مکتب عاشورا برگزاری عزاداری و مجالس است یا ما به عنوان شیعه امام حسین ع وظیفه دیگری نیز داریم.؟ آیا بازار ما شیعه امام حسینی هست؟ بازاریان ما از مکتب امام حسین درسهایی که باید می گرفتند را آیا گرفته اند؟ آیا روحانیت ما، مداح، سخنران، کارگزاران نظام جمهوری، مدیران، کارکنان ودر جمع همه افراد جامعه بجز این بعد عزاداری آیا در سهایی دیگر از مکتب امام حسین باید بگیریم؟

وی تصریح کرد: اگر ما بخواهیم شیعه واقعی امام حسین باشیم بعد گریه کردن ولو لازم است ولی کافی نیست. ما اگر اعتقاد به گریه کردن بر امام حسین (ع) داریم بر این منبا است که اگر امشب بر عزاداری و سوگواراری ابا عبدالله گریه کردیم فردا بازار، کسب و کارمان، اداره مان، کارمندیمان، مدیریتمان تغییر کند و امام حسینی شود.و الا گریه بر امام حسینی بر اساس احساسات باشد و فردا تاثیر گذار بر عملکرد مانباشد و همان خطایی که دیروز انجام دادیم را دوباره مرتکب شویم این عزاداری ارزش ندارد.

طالبی ادامه داد: عزاداری که با شناخت و معرفت و همراه با شرح و ظیفه و مدیر و کارگزاری که بر سر و سینه بزند و فردا حق ارباب رجوع را در نظر نگیرد، حقوق بیت المال را رعایت نکند، ساعت رسیدگی به کار ارباب رجوع را رعایت نکند اثری ندارد و این شیعه امام حسین بودن نیست.

رئیس کل بازرسی استان یزد بیان داشت: یک مدیر و کارمند امام حسینی در ساعت مقرر در اداره حاضر شود و به امورات ارباب رجوع رسیدگی نماید. عزاداری برای امام حسین واجب و لازم و شرعی است ولی شیعه بودن یک سری هزینه و درس هایی دارد که همه باید رعایت کنیم.

حجت الاسلام طالبی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ضرورت امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرده و تاکید کرد: یکی از ابعاد برجسته قیام امام حسین ع امر به معروف و نهی از منکر است که این بعد فقط خلاصه در نهی از کارهای خطا یک جوان را در بر نمی گیرد بلکه ابعاد گسترده ای را شامل می شود.

وی تصریح کرد: مردم باید بر کارگزاران نظام جمهوری نظارت کنند. امر به معروف و نهی از منکر در ریز ترین امور باید توسط مدیر و کارمندان دستگاههای ی اجرایی رعایت گردد.


ارسال نظرات