خبرگزاری بسیج: فرماندار مراغه در نشست دهیاران بخش های مرکزی و سراجوی این شهرستان خواستار مشارکت دهیاران روستاهای مراغه در روند ثبت نام اینترنتی روستاییان با ماموران سرشماری شد.
کد خبر: ۸۷۶۰۱۴۰
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ظفر محمدی افزود: همکاری بهورزان خانه های بهداشت روستایی و دهیاران در مناطق روستایی موجب تسریع در روند ثبت نام اینترنتی سرشماری می شود.

وی ادامه داد: همکاری دانشکده علوم پزشکی با استفاده از امکانات 35 خانه بهداشت روستایی و بهورزان این مراکز همگام با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها، در راستای افزایش میزان مشارکت و تسهیل در امر سرشماری در روستاهای این شهرستان انجام می شود.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مردم و مسئولان در اجرای سرشماری نفوس و مسکن سال 95، بیان کرد: مشارکت در این طرح، تکلیفی ملی و شرعی بوده و باید در اجرای آن اهتمام بیشتری انجام شود.

فرماندار مراغه گفت: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی مرحله اینترنتی سرشماری، ثبت نام در این طرح را به روزها و ساعت های پایانی آن موکول نکنند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت اجرای سرشماری سال 95 گفت: این آخرین دوره از سرشماری نفوس و مسکن تا سال 1405 بوده و مبنای تصمیم گیری های کلان کشوری، استانی و به دنبال آن شهرستانی خواهد بود.

علی فتحی زاده با تاکید بر لزوم ارائه اطلاعات درست از سوی مردم به آمارگیران در اجرای سرشماری افزود: وجود هرگونه آمار اشتباه در این سرشماری می تواند موجب وارد آمدن تبعات منفی و یا برنامه ریزی های غلط و ضرر رسیدن به منافع مردم شود.

وی با اشاره به روند اجرای این طرح در مناطق روستایی ادامه داد: با توجه به میزان پراکندگی روستاها، اطلاعات کلی روستاها فقط از سوی دهیاران به آمارگیران در این سرشماری اطلاع داده می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به بسیج امکانات دستگاه های خدمات رسان به ویژه دهیاری ها و بهورزان در مناطق روستایی، مشارکت هرچه بیشتر روستاییان در اجرای این طرح ملی ضروری است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان شرقی گفت: مراغه تنها شهرستان در استان است که بهورزان فعال در خانه های بهداشت روستایی به صورت کامل در اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن سال جاری با دهیاری ها همکاری شبانه روزی دارند.

تاکنون پنج هزار و 217 خانوار در روستاهای بخش مرکزی و 486 خانوار در روستاهای بخش سراجو در سرشماری نفوس و مسکن سال 95، به صورت اینترنتی ثبت نام کرده اند.

ارسال نظرات