امام جمعه موقت اراک گفت: امام حسین(ع) به همگان آموخت كه سكوت در برابر ظلم، بدعت، انحراف، گناهی بزرگ و قیام علیه آنها بالاترین درجه امر به معروف و نهی از منكر است.
کد خبر: ۸۷۶۰۱۶۳
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام حسینی در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) که در ناحیه مقاومت خنداب با حضور مسئولین برگزار شد با اشاره به درس ها و پیام عاشورا گفت: درس‌های عاشورا همواره زنده، حیات‌بخش و حرکت‌آفرین است.

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: محرم در تمامی عرصه های زندگی بشر دارای درس و پیام است، درس زندگی، ولایتمداری و فداکاری برای ارزش‌های بزرگ دین است.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: ستیز با ستم و ستمگران به‌ویژه حاکمان ستم و برپایی عدل یکی از درس‌های عاشورا در عرصه رفتار سیاسی است. عاشورا به ما می‌آموزد که انسان مسلمان نمی‌تواند در برابر ستم و ستمگران سکوت کند.

وی عاشورا را درس عزت دانست و افزود: هرگز هیچ مسلمانی نباید تَن به ذلت و خواری بدهد؛ عزت در سخن و عمل امام حسین(ع) به نحو بارزی تجلی دارد. او مرگ با عزت را زندگی و زندگی با ذلت را عین مرگ می‌دانست و از همین رو یکی از شعارهای امام حسین(ع) در روز عاشورا این بود: الموت خیر من رکوب العار و العار خیر من دخول النار؛ مرگ از پذیرش ننگ بهتر و ننگ از ورود در آتش سزاوارتر است».

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: عاشورا، تبلور زنده نماز، مناجات، حماسه، عدالت و شهادت است. در مورد این رخداد بسیار سخن گفته شده است، ولی به ابعاد گوناگون انسانی و اجتماعی و درس ها و پیام های زندگی ساز و حماسه آفرین آن كمتر توجه شده است.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: حیات جامعه اسلامی به حساسیت مردم نسبت به احكام خدا و نظارت عمومی در امور والیان و مسئولان و مردم عادی است. از این رو امام حسین(ع) با درك موقعیت حساس جامعه كه روز به روز از سنت رسول خدا فاصله می گرفت، پرچم امر به معروف و نهی از منكر را علم كرد و در این راه جان خود و اطرافیانش را به خطر انداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظرات