فرماندار اراک با انتقاد از واقف نبودن مسئولین به آمار مرتبط با موادمخدر دانشجویان و دانش‌آموزان در این شهرستان گفت: متاسفانه در بحث پیشگیری و کاهش مصرف موادمخدر هیچ کدام از ما به وظیفه اداری، مسئولیتی و اخلاقی خود عمل نکردیم.
کد خبر: ۸۷۶۰۱۷۶
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسین بختیاری صبح امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کلانشهر اراک با اشاره به لزوم همکاری هرچه بیشتر مسئولین مراکز دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با شورای مبارزه با موادمخدر گفت: باتوجه به نبود اطلاعات دقیق در زمینه آمار نرخ دانش‌آموزان و دانشجویان معتاد مسئولین ذی‌ربط موظف هستند در کمتر از یک ماه گزارشات خود را به فرمانداری ارائه کنند.

وی از حاضرین در این جلسه خواست تا در جلسات آتی با اطلاعات دقیق‌تری نسبت به حوزه مسئولیتی خود حضور پیدا کنند و ادامه داد: دیدگاه شورای مبارزه با موادمخدر اصلاحی است نه طردی از این‌رو خواستاریم که چنانچه دانشجویان یا دانش آموزان و حتی کارکنانی که موادمخدر مصرف می کنند در صورت شناسایی به دنبال ترغیب آنان برای ترک موادمخدر باشیم.

فرماندار اراک با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی گفت: در زمینه پاکسازی محیط های اطراف مراکز و واحدهای آموزشی اقدامات مناسبی از سوی پلیس صورت گرفته و در این مورد جای نگرانی نیست ولی متاسانه عمل نکردن به وظیفه اداری، مسئولیتی و اخلاقی از سوی مسئولین آموزشی باعث شده تا آمار دقیقی درباره نرخ شیوع اعتیاد در میان دانش آموزان و دانشجویان نداشته باشیم.

بختیاری با انتقاد از نداشتن دغدغه برخی از اعضا شورا نسبت به اعتیاد گفت: متاسفانه تصورمان این است که اعتیاد برای فرزندان دیگری به غیر از فرزند خودمان است در حالی که دانش آموزان و دانشجویان امانتی هستند که در یک مرکز آموزشی مشغول تحصیل هستند.

وی دوری از خانواده را برای دانشجویان شهرستانی عاملی برای گرایش به موادمخدر دانست و گفت: انتظار می‌رود دانشگاه‌ها همکاری بیشتری را داشته باشند برای این منظور با کسب اطلاعات و آمار دقیق درباره تعداد مصرف کنندگان یا توزیع کنندگان موادمخدر همکاری لازم را برای کاهش نرخ شیوع موادمخدر در بین قشر جوان و نوجوان داشته باشد.

فرماندار اراک تصریح کرد: مقابله با معضل اعتیاد و برخورد با سوداگران مواد مخدر از زیرساخت‌های اصلی در تامین امنیت اجتماعی است اما در حوزه مهار آسیب اعتیاد گام اساسی در پیشگیری است.

بختیاری یادآور شد: اعتیاد یکی از پنج آسیب اجتماعی است که با دستور مقام معظم رهبری ساماندهی آن در دستور کار همه استان ها قرار گرفته و می‌طلبد که تمامی دستگاه‌ها با توجه به شرح وظایف خود در این حوزه ورود کنند.

وی افزود: تنوع مواد مخدر صنعتی و پیامدهای زیان بار و عوارض تخریبی ناشی از آن تهدیدی جدی در سلامت جامعه است و می طلبد مسئولان ذی‌ربط با به کار گیری روش‌های علمی، پژوهشی دامنه امور پیشگیرانه را در اعتیاد گسترش دهند.

فرماندار اراک در پایان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی تاکنون شهدای زیاد را ی در امر مبارزه با موادمخدرداشته و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در امر درمان نیز قابل ملاحظه است اما چاره کار در پیشگیری با مشارکت هدفمند تمامی لایه‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات