خبرهای داغ:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در کاشان:

پیام عاشورا جهانی است/ نگاه به عاشورا به عنوان یک جریان درس‌های بسیاری برای جامعه امروزی دارد

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این سخن معروف پیامبر اکرم (ص) در رابطه با امام حسین (ع) که «حسین منی و انا من حسین» عنوان کرد: این حدیث نورانی تنها به رابطه نسبی دلالت ندارد چرا که پیامبر (ص) می‌فرمایند «من هم از حسین (ع) هستم» یعنی اگر قیام و فداکاری حسین نبود اثری از اسلام و نام پیامبر باقی نمی‌ماند.
کد خبر: ۸۷۶۰۲۴۶
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری شامگاه شنبه مصادف با شب هفتم محرم در حسینیه هیئت نخل حسینی کاشان اظهار کرد: پیام عاشورا تنها برای شیعیان و مسلمانان نیست بلکه برای تمام آزادگان جهان است.

آیت الله حسینی بوشهری شعاع و وسعت پیام عاشورا را برای تمام انسان‌ها و افکار بشریت دانست و بیان کرد: رسالت پیامبر اکرم (ص) هم برای «ناس» است و تمام انسان‌ها را مخاطب خود قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای حادثه عاشورا را همچون سایر وقایع تاریخی متعلق به زمان و مکانی خاص در گذشته و بی‌ارتباط با زندگی امروز و آینده انسان‌ها می‌دانند، افزود: قیام اباعبدالله الحسین (ع) یک جریان است که همچون رودی خروشان در تاریخ جریان دارد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا رویارویی همیشگی دو جبهه حق و باطل را در طول تاریخ بیان می‌کند و امروز نیز تقابل عاشورائیان و یزیدیان همچنان استمرار دارد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه عاشورا را تنها متعلق به گذشته بدانیم، نگاهی عمیق و محققانه نیست ادامه داد: حسین بن علی (ع) استمرار یک جریان است همانگونه که یزید لعنه الله علیه استمرار یک جریان است و هنوز هم ادامه دارد و در زمان حاضرهم عده‌ای ثروت را برای قدرت، قدرت را برای حاکمیت و حاکمیت را برای خودکامگی می‌خواهند.

وی تصریح کرد: هیچ از یک این دو جریان متعلق به گذشته نیست و همیشه در طول تاریخ جریان داشته و خواهد داشت و امروز هم شعار هیهات من الذله و مبارزه برای نجات انسان در حقیقت استمرار قیام عاشورا است.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صحنه کربلا را نمایش آزمایش بزرگ توصیف کرد که باعث ریزش‌ها و رویش‌ها شد و مدعیان دروغین را از مدعیان حقیقی جدا کرد و یادآور شد: امروز هم این آزمایش‌ها در ابعاد گوناگون زندگی ما ادامه دارد و باید مواظب باشیم تا در این آزمایش‌های الهی سربلند شویم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این سخن معروف پیامبر اکرم (ص) در رابطه با امام حسین (ع) که «حسین منی و انا من حسین» عنوان کرد: این حدیث نورانی تنها به رابطه نسبی دلالت ندارد چرا که پیامبر (ص) می‌فرمایند «من هم از حسین (ع) هستم» یعنی اگر قیام و فداکاری حسین نبود اثری از اسلام و نام پیامبر باقی نمی‌ماند.

وی تاکید کرد: یکی از بزرگترین درس‌های عاشورا برای ما این است که اگر بین دو راهی حفظ دین و حفظ جان قرار گرفتیم باید جان خود و حتی جان عزیزان خود را فدای دین کنیم نه اینکه از دین برای بقای خود استفاده کنیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این سوال اصلی که آیا عاشورا برای زندگی امروز و آینده ما فایده‌ و ارتباطی دارد، خاطرنشان کرد: اگر به واقعه عاشورا به عنوان یک جریان نگاه کنیم برای ما درس‌های بسیاری دارد.

وی با بیان روایتی از امام رضا علیه السلام مبنی بر اینکه تمام امامان معصوم کشتی نجات هستند اما کشتی امام حسین (ع) وسیعتر و سریعتر است اظهار کرد: حتی در روایات هم به این مسئله اشاره شده است که امتیازی که امام حسین (ع) دارد استثنا است و امامان ما به هنگام بیماری کسانی را به عنوان نائب خود برای زیارت امام حسین (ع) می‌فرستادند تا زیر قبه حضرت (ع) برای آنها دعا کنند.

به گفته این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امام حسین (ع) و شخصیت‌هایی همچون او در حقیقت دو بار متولد می‌شوند، یک بار که مثل همه مردم از مادر متولد می‌شوند و بار دیگر وقتی است که جامعه از ثمرات وجودی آنها بهره‌مند می‌شوند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار