خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه امر به معروف بسیج در قم:
فرمانده قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج مستضعفین گفت: اینکه مسؤولان فرهنگی نظام در مصاحبه‌های خود با قانون مبارزه با ماهواره مخالفت کرده و این امر را از افتخارات خود می‌دانند بسیار تاسف‌آور است.
کد خبر: ۸۷۶۰۲۵۷
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
مخالفت مسؤولان فرهنگی با قانون تاسف‌آور است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار مهدی کلیشادی عصر امروز در همایش بصیرت عاشورایی که با محوریت امر به معروف و نهی از منکر و زندگی به سبک اسلامی در سالن همایش‌های آستان مقدس حضرت شاه سید علی(ع) برگزار شد، با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر جامعه اسلامی را به سمت تعالی هدایت می‌کند، اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) به صورت مستمر در روایات خود به اجرای این فریضه الهی تاکید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بدنه قوای سه‌گانه باید اسلامیت نظام ایران را به اثبات برسانند، اضافه کرد: ناظران درونی و بیرونی باید عملکرد نظام بر اساس آموزه‌های دینی اسلام را تایید کنند؛ تحقق تمدن‌سازی اسلامی نیازمند مشاهده کردن آموزه‌های اسلامی در بدنه نظام اداری کشور است اما اکنون مشکلات بسیاری در این نظام دیده می‌شود.

فرمانده قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: نظام اسلامی باید تاثیر عوامل آسیب‌زا را کاهش دهد تا بتواند با امر به معروف و نهی از منکر، منکرات را از بین برده و معروفات را جایگزین آنها کند.

وی از فعالیت 194 شبکه فارسی‌ زبان برای تغییر افکار ملت ایران یاد کرد و گفت: دشمن در شبکه‌های ماهواره‌ای خود برای ابعاد مختلف زندگی مردم ایران برنامه‌سازی و شبکه‌های اجتماعی را ایجاد کرده است.

کلیشادی یادآور شد: انتخاب رشته شهر در کنکور از دیگر عوامل آسیب‌زاست که نسبت به آنها بی‌توجه هستیم چراکه سیاست‌های سازمان سنجش این امکان را به دانشجو می‌دهد که فرد دور از حمایت‌های عاطفی و هدایت‌های خانواده در خوابگاه‌های پر حاشیه دولتی، خصوصی و مجردی زندگی خود را سپری کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در مورد مشکلات دانشجویان تصریح کرد: سالیانه بیش از پنج میلیون نفر به سفرهای خارجی اعزام و در این سفرها برنامه‌های فاسد و نادرستی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

کلیشادی با تاکید بر اینکه نسبت به واردات لباس نظارتی وجود ندارد، عنوان کرد: لباس مورد نیاز زنان مومن به سختی و با هزینه بسیار در بازار یافت می‌شود؛ اگر این عوامل آسیب‌شناسی و اصلاح نشود نمی‌توانیم در کاهش منکرات جامعه به موفقیت برسیم.

فرمانده قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج مستضعفین آزادی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را از دیگر عوامل آسیب‌زا برشمرد و ادامه داد: اینکه مسؤولان فرهنگی نظام در مصاحبه‌های خود با قانون مبارزه با ماهواره مخالفت کرده و این امر را از افتخارات خود می‌دانند بسیار تاسف‌آور است.

وی با بیان اینکه نظام انتصابات کشور دارای ضوابط لازم نیست، مطرح کرد: سازمان بازرسی کل کشور که زیر مجموعه قوه قضاییه رسالت نظارت بر اجرای مطلوب قوانین و عملکرد مسؤولان را بر عهده دارد از ظرفیت لازم برای انجام رسالت خود برخوردار نیست.

کلیشادی پرداخت رشوه را یکی از معضلات دستگاه‌های اجرایی برشمرد و افزود: برای جلوگیری از این آسیب باید با توسعه دولت الکترونیک فرآیندهایی که ارتباط مستقیم میان کارمندان و مخاطبان را افزایش می‌دهد را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: نظارت بر عملکرد سازمان‌ها و ادارات باید به شیوه‌ای باشد که ارباب‌رجوع بتوانند نارضایتی‌ها و شکایت‌های خود را به مسؤولان ارائه دهند اما اکنون این امر در برخی دستگاه‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته یا ساز و کارهای دقیق برای بهره‌برداری از این شکایات تعریف نشده است.

کلیشادی با اشاره به اینکه داوطلبان مدافع حرم نسبت به جمعیت داوطلبان امر به معروف و نهی از منکر بیشتر هستند، عنوان کرد: فعال‌سازی بدنه سالم، زحمت‌کش، دلسوز و با ایمان جامعه باید در دستور کار قرار گیرد و در این راستا برنامه‌های گسترده‌ای برای بسیج کارمندان در سال‌های 95 و 96 تدوین شده است.
ارسال نظرات