بسیج دانشجویی شش دانشگاه تهران در بیانیه خواستار پیگیری مسئله صندوق ذخیره فرهنگیان و مشکلات به وجود آمده در این حوزه شدند.
کد خبر: ۸۷۶۰۲۸۹
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ بسیج دانشجویی شش دانشگاه تهران در بیانیه خواستار  پیگیری مسئله صندوق ذخیره فرهنگیان و مشکلات به وجود آمده در این حوزه شدند.
 
متن این بیانیه به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

"مسئولان دولت به‌ویژه مسئولان اقتصادی باید نسبت به آموزش و پرورش و مسائل معیشتی معلمان نگاه ویژه و فراتر از دستگاه‌های دیگر داشته باشند. محقق شدن رسالت واقعی معلمان نیازمند الزاماتی است، یکی از این الزامات توجه به مسئله‌ی معیشت معلمان است. مسئولان دولتی به‌ویژه مسئولان اقتصادی باید با وجود محدودیت‌ها، نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش و معلمان داشته باشند و آن را در مسائل اولویت‌دار خود قرار دهند."
مقام معظم رهبری - 16 اردیبهشت 1394
 
"بعضی از بدخواهان هم هستند که از مشکلاتِ معیشتیِ جامعه‌ی معلّمین، سوءاستفاده می کنند؛ بنده شنیده‌ام بعضی حتّی در داخل خود آموزش ‌و پرورش این سوء استفاده‌ها را می کنند؛ وضعِ معیشتیِ دارای کمبودِ جامعه‌ی معلّمی، موجب می‌شود کسانی سوءاستفاده کنند."
 مقام معظم رهبری - 13 اردیبهشت 1395
 
با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نیز اهمیت موضوع، مدتی است که خبرهایی پیرامون مسائل مالی مرتبط با بانک سرمایه و‌ صندوق ذخیره فرهنگیان در خبرگزاری ها به گوش می رسد که زمینه ساز ایجاد نگرانی افکار عمومی به ویژه در میان خانواده بزرگ فرهنگیان کشور شده و فشار روحی را نیز به مشکلات عدیده ی معیشتی فرهنگیان افزوده است.

 لذا بسیج دانشجویی دانشگاه های تخصصی تهران، علاوه بر خواستار پیگیری هر چه سریع تر موضوع از طریق مراجع مربوطه و احقاق حقوق به حق فرهنگیان و نیز تلاش مسئولین مربوطه در جهت رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان،  چند مورد از دغدغه ها و مطالبات فرهنگیان در این امر را خدمتتان متذکر می شویم:

۱- لزوم تدوین سازوکار دقیق نظارت بر نظام بانکی جهت جلوگیری از جرائم بانکی که به مانند بستری برای وقوع مفاسد اقتصادی، بارها مردم را متضرر کرده و این بار  تبعات سوء آن متوجه صندوق ذخیره ی فرهنگیان گردیده است.
 
۲- ایجاد فضای قانونی و شرایط مناسب جهت حضور نمایندگان جامعه فرهنگیان کشور در صندوق ذخیره فرهنگیان و شفاف سازی در مورد فعالیت های اقتصادی صندوق برای سهام داران اصلی آن که معلمان می باشند.

۳- لزوم شفاف سازی حیطه وظایف، اختیارات ونحوه انجام امور و فعالیت های اقتصادی واحدهای وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت های زیرمجموعه آن صندوق که در سلامت اداری - مالی آن موثر خواهد بود.

 ۴- تقویت مدیریت خرد و کلان و انتخاب و انتصاب مدیران شایسته و توانمند جهت اداره صندوق ذخیره فرهنگیان و اصلاح ضعف مدیریتی حاکم بر صندوق که موجبات متضرر شدن صندوق ذخیره فرهنگیان را فراهم آورده است.
 
بسیج دانشجویی دانشگاه های تخصصی تهران بزرگ امیدوار است که با پیگیری نمایندگان مردم در خانه ملت و مسئولین مربوطه در دستگاه های نظارتی اقداماتی مثبت در جهت شفاف سازی و استیفای حقوق فرهنگیان صورت گیرد.

 والسلام علی من اتبع الهدی
 
بسیج دانشجویی دانشگاه های
فرهنگیان
نقشه برداری وزارت دفاع
صدا و سیما
علم و فرهنگ
امام حسین (ع)
علوم قضایی
ارسال نظرات