سیلی محکم بر پیکر داعشی ها:

هشدار مداحان و عزاداران اردبیلی به داعشی ها

مداحان اردبیلی با قرائت اشعار حماسی، مردم عزادار اردبیل را به وجد می آورند، گویی که عشق شهادت در دل جوانان عاشورایی موج می زند و در کنار سینه زنی ها و زنجیرزنی ها، مشت های گره کرده عزاداران حسینی به سمت تکفیری های داعشی روانه می شود.
کد خبر: ۸۷۶۰۳۱۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، با طشت گذاری در مسجد جامع اردبیل عزاداری اردبیلی ها در سراسر استان به صورت رسمی آغاز شده است هر چند که دو هفته قبل از آن در بسیاری از مناطق در قالب هفته خوانی های خانگی و مسجدی همنوایی با کاروان کربلا شکل مطلوبی به خود گرفته بود.

پرچم ها و بیرق های سیاه در سراسر استان اردبیل به اهتزاز درآمده و اردبیل در حال سوگواری است. این روزها خیابان ها و کوچه‌های اردبیل مملو از پرچم های سیاه و اقشار مختلف مردمی است که برای عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) آمده‌اند تا در عزاداری ماه محرم به سوگ سرور خود بنشینند.

کوی و برزن اردبیل حال و هوای معنوی به خود گرفته و از مساجد و مصلاها گرفته تا کوچه‌ها و منازل پرچم های سیاه بسته شده و نوای یاحسین و یا ابالفضل به گوش می‌رسد.

امسال آئین طشت گذاری و دستجات عزاداری و البته عزاداری های مردم استان اردبیل حال و هوایی دیگر دارد، در طشت گذاری مسجد جامع اردبیل مداحان با شور و حرارت خاصی برنامه ها را آغاز کردند، مداحان ولایی اردبیل با قرائت اشعاری حماسی ضمن بازگویی مصائب کربلا و شرح حال شهدا، هشدارهای جدی به سوریه و عراق مخابره کردند.

حضور با شکوه مردم در آئین های عزاداری که با مداحی های حماسی همراه می شود، سیلی محکمی است که از دیار عاشقان به سمت داعش و تکفیری ها تواخته می شود تا بنواند در کنار جهاد رزمندگان اسلام و جانفشانی مدافعان سرافراز حرم؛ آنان را که می خواهند در امت اسلامی تفرقه و نفاق بیاندازند، گوشمالی دهند.

وهابینی بو بزم عزا خار اِئلیُبْدی

بو عشق حسین، امتی بیدار اِئلیُبْدی

داعش کی جبین پینه‌دی، اربابی کلابی

تأمین ائلیور اسلحه سین پیر وهابی

هر گون نچه بیر رَنگَه دوشور نقش نِقابی

باش کسمک اِئله ارثیدی داعش لَرَ نسلی

چون شمر عُمَر سعدهَ چاتور داعشین اصلی

مداحان اردبیلی با قرائت اشعار حماسی، مردم عزادار اردبیل را به وجد می آورند، گویی که عشق شهادت در دل جوانان عاشورایی موج می زند و در کنار سینه زنی ها و زنجیرزنی ها، مشت های گره کرده عزاداران حسینی به سمت تکفیری های داعشی روانه می شود تا عظمت حسین( ع) از پس قرن ها همچنان به رخ یزیدیان زمان کشیده شود.

غافیلدی جهالت ده دی اسلامَ اَییلمَزْ

شیطان گوزونَ توپراق آتوپدو گینَه سیلمَز

ثانی دن اونا ارثی دی، ذلت هَلَه بیلمز

نابودی دی ذلت دَه اُو پیر فتن اوغلی

چون سیلی وُرویبْدی اونا خیبرشکن اوغلی

اینک عزاداران استان اردبیل در مساجد و حسینیه ها گرد هم می آیند تا مدال افتخار عزاداری حسین بن علی( ع) را همچنان بر گردن خود عاشقانه نگه داشته و اقدامات تکفیری ها و داعشی ها را محکوم نموده و آنان را دست ساخته شیاطین و استکبار و دست پرورده وهابی های دین ستیز و تفرقه افکن بدانند:

لعنت سیزه ای بیربیره دنیانی قاتانلار

ای سایه ی شیطاندا ذلیلانه یاتانلار

ای شام وعراق اهلنی ظلمیله قیرانلار

ای پرچم پیغمبر اسلامی جیرانلار

ای داعش آدیلا دل احبابی دلنلر

بیر عده ی بی دینون الیله دوزه لنلر

جوانان پرشور اردبیلی که در دل، ماتم زده شهدای دشت کربلا هستند، اراده ای مصمم دارند تا همچون دهقانی نیاها، کاویانی ها و مسیب زاده ها شجاعانه برای دفاع از اسلام و تشییع آماده رزم و جهاد باشند و چشم و گوش خود را متوجه فرمان ولی امر خود نموده اند تا جان خود را فدای دفاع از حریم حرم ائمه اطهار علیم السلام کنند. آنان یکصدا فریاد می زنند:

اعلام ایدیسوز مقصدیمیز کرب وبلادی

اول کرب وبلائیکه بهشت شهدادی

وار نیّتوز اُردو ویراسوز شهر نجفده

واللهی اگر گورسنه سوز مرز شرفده

حمله ایده سوز گر نجف وکرب وبلایه

باشیز دوشر اول کرب وبلا ایچره بلایه

قوللارین اباالفضل آچار آلامه دوشرسیز

صدام ستمگر کیمی صد دامه دوشرسیز

مهران محمدی
ارسال نظرات