مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کردستان:

سهم 5 هزار نفری کردستانی‌ها از میزبانی مهمانان اباعبدالله(ع)

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کردستان گفت: کردستان میزبانی 5 هزار نفر از مهمانان سالار شهیدان در 3 وعده غذا در طول 10 روز در ماه محرم در عتبات‌ عالیات را به عهده دارد.
کد خبر: ۸۷۶۰۳۵۲
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در طول دهه‌ها ماه محرم پرچم متبرک به تربت مبارک امام حسین(ع) که هدیه ستاد بازسازی عتبات عالیات است به نشان ارادت برای زیارت عزاداران خواهیم برد.

وی خاطرنشان کرد: از مسؤولان این انتظار را داریم که در ایام محرم به نحو احسن در برنامه‌ها حضور و هر آنچه در توان دارند برای برگزاری هرچه باشکوه و در خور شان ویژه برنامه‌ها تلاش کنند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان از اربعین امام حسین(ع) به عنوان بزرگترین اجتماع بشری نام برد و گفت: سال گذشته بیش از 2 هزار نفر به صورت رسمی و تعداد زیادی به صورت غیررسمی برای حضور در این مراسم رفته‌اند.

سادات اظهار کرد: پیش‌بینی ما افزایش این آمار در اربعین امسال است و در کنار این مهم، استان کردستان امسال برای نخستین بار میزبانی بخشی از مهمانان سالار شهیدان را به عهده دارد.

وی با بیان این‌که سهمیه استان کردستان در این راستا میزبانی 5 هزار نفر از مهمانان سالار شهیدان در 3 وعده غذایی در طول 10 روز است، خاطرنشان کرد: جلساتی در این راستا برگزار شده، اما متاسفانه مدیران استانی آنگونه که باید در این زمینه همکاری نکرده‌اند.

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات کردستان با اشاره به حضور هرساله بیش از 2 میلیون نفر از مردم سراسر کشور در کربلا گفت: داشتن سهمی از میزبانی زائران اربعین، توفیق ارزشمندی بود که عاید ما شده است.

سادات افزود: در همین راستا زمین مورد نیاز را تحویل ما داده و مقدمات کار نیز فراهم است و عمده‌ترین نیاز ما پشتیبانی دستگاه‌ها برای تامین مواد غذایی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هیأت‌های مذهبی باید سه عنصر عقلانیت، منطق و حماسه که روح حادثه عاشورا است را مورد توجه قرار دهند، اظهار کرد: امیدواریم امسال با همت هیأت‌های مذهبی بتوانیم شاهد آسیب‌های کمتری در سطح استان باشیم.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات کردستان در پایان با بیان اینکه برخی آسیب‌ها که در گذشته در مراسم‌های ایام محرم بود با تدبیر نماینده مقام معظم رهبری در سطح استان کاملا حذف شده است، تصریح کرد: باید با زدودن برخی آسیب‌های موجود بستر را برای برگزاری هرچه باشکوه ویژه برنامه‌های این ایام فراهم سازیم.

ارسال نظرات