نماینده ولی فقیه در استان کردستان شاخصه اصلی زنده بودن یک امت و پایداری به دین را احیای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۶۰۳۵۶
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در نود و دومین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی و مذهبی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار کرد: محرم، اربعین و امر به معروف و نهی از منکر از موضوعاتی است که باید برای همه آحاد جامعه اهمیت داشته باشد چون خداوند متعال در قرآن کریم نیز به این موارد به ویژه امر به معروف پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه اصلی قیام امام حسین(ع) نیز امر به معروف و نهی از منکر بود، افزود: به دلیل اهمیت این موضوع هفته اول ماه محرم به نام هفته امر به معروف نامگذاری شده که اساس نهضت امام حسین(ع) بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) فرموده‌اند قیام ایشان برای اصلاح امت پیامبر(ص) بوده است و روش ایشان روش امر به معروف و نهی از منکر است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان سیره امام حسین را سیره پیامبر(ص) و امام علی(ع) دانست و گفت: این روش و سیره باید مورد توجه همه مسئولان و مردم باشد و هر جا انحرافی دیده شد مانع از پیشرفت آن شویم.

حسینی‌شاهرودی یادآور شد: جامعه و حکومت اسلامی همواره باید کاری کند که روش اصلاح و درست را پیش ببرد و اگر مسیر انحرافی را در بر بگیریم همه در قبال آن مسئول خواهند بود چرا که در قیامت از همه به تناسب مسئولیتی که دارند سوال خواهد شد.

وی بیان داشت: نشانه یک مومن و فرد صالح، رعایت امر به معروف و نهی از منکر آن شخص است، چرا که مرحله نخست امر به معروف قلبی است و خوشحالی فرد مومن در انجام کارهای نیک و خیر این مهم را به اثبات می‌رساند.

وی افزود: قرآن کریم فرد منافق را کسی می‌داند که نهی از منکر نکند و امر به معروف را نهی نماید لذا باید انسان خود را با انجام معروفات و نهی از منکرات خدایی نماید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان احساس ارادت به امام حسین(ع) را احساسی قلبی و درونی در وجود افراد مومن دانست و گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) نشانه ایمان است و باید در میان مردم و در قلب مومنین حرارتی ایجاد شود که همچنان عشق به امام حسین در درونش وجود داشته باشد.

حسینی‌شاهرودی بهترین مکتب را اسلام معرفی کرد و گفت: مکتب اسلام قوانین جامعی دارد و مدیریتی که پیامبر(ص) تعریف کرده بهترین مدیریت است و اگر به دستورات پیامبر عمل کنیم بهترین‌ها را در جهان کسب خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه امنیت و قدرت دو مولفه مهم در جامعه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد امنیت و قدرت کم شود و در تمام مسائل آمر به معروف باشیم تا امنیت و قدرت خود را همچنان بتوانیم حفظ کنیم.

وی اظهار کرد: خداوند فرموده راه نفوذ دشمن را باید ببندید و برای رسیدن به این مهم تنها از طریق امر به معروف و نهی از منکر می‌توان اقدام کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: دشمن از پیشرفت‌های علمی ایران وحشت می‌کند و ترس از جلو افتادن این کشور را دارد باید دانست که راه برتر و سلطان شدن علم و آگاهی است و مومن همواره باید دنبال حکمت باشد که علم و دانش و علوم عقلی همین حکمتی است که باید در پیش بگیریم.

حسینی‌شاهرودی در پایان گفت: امام حسین(ع) از جان و مال و تمام داشته‌های خود گذشت تا برای امر به معروف قیام کند و ما باید این مسیر را ادامه دهیم و خدمت به امام حسین(ع) و برگزاری عزاداری و مراسم برای این امام را افتخار بدانیم.

ارسال نظرات