امام جمعه سنندج گفت: امر به معروف و نهی از منکر حقیقت قیام امام حسین(ع) است که ترویج فرهنگ عمل به این دو فریضه الهی باید در جامعه بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۶۰۳۶۳
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا عبدالرحمان خدایی در نود و دومین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی و مذهبی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: روز به روز در جامعه کنونی اهمیت دین اسلام و پیشرفت آن را احساس می‌کنیم و برای این پیشرفت که مایه افتخار ماست باید فعالیت‌های موثر و در خور شأن انجام دهیم.

وی با اشاره به این‌که مناسبت‌های دینی و مذهبی و انجام برنامه‌ها و مراسمات این ایام در بهتر جلوه دادن دین اسلام موثر است، خاطرنشان کرد: ماه محرم به ویژه هفته امر به معروف و نهی از منکر فرصتی برای نشان دادن اثرگذاری نظام اسلامی در جهان است.

وی افزود: همه ما باید بتوانیم براساس وظیفه و رسالتی که به ما محول شده در هر پست و مقامی که باشیم خدمتگزار دین اسلام بوده و در راستای تحقق اهداف دینی و قرآنی آن کوشا باشیم.

امام جمعه سنندج همچنین در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس امر به معروف و نهی از منکر را حقیقت قیام امام حسین(ع) دانست و بیان کرد: ترویج فرهنگ امر به معروف باید در جامعه بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرد.

ماموستا خدایی همچنین عزاداری برای امام حسین(ع) را دارای سابقه و پیشینه‌ای تاریخی دانست و گفت: تمام علمای مذهب امام شافعی نیز هر وقت یاد شهادت امام حسین(ع) می‌افتند و یا در مورد ایشان مطالعه دارند به گریه می‌افتند.

وی اضافه کرد: چه اهل تسنن و چه اهل تشیع هر دو مذهب برای امام حسین(ع) در ایام محرم عزاداری و مراسم خواهند داشت و اهل تسنن بیشتر به پخت نذری و پخش نذورات در این ایام می‌پردازد.

وی بیان کرد: حادثه عظیم عاشورا دل هر مسلمانی را به در می‌آورد، گفت: ای کاش تاریخ این واقع را به خود نمی‌دید اما قیام امام حسین برای امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه ترویج یابد و به نسل‌های آینده نیز برسد.

ارسال نظرات