دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان از اجرای 230 برنامه ویژه هفته امر به معروف و نهی از منکر در کردستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۰۳۶۶
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمود الله‌مرادی در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان کردستان، اظهار کرد: هفته امر به معروف و نهی از منکر از فردا مصادف با اول محرم با شعار «همه مسئولیم» و با 230 برنامه در سطح استان کردستان آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تلاش‌های زیادی صورت گرفته که خوشبختانه با تصویب قانون حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر همه بر اساس این قانون موظف به تلاش در این راستا شده‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: روزهای هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز با محوریت این شعار نام‌گذاری شده و برای هر روز متناسب با نام‌گذاری، برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در سال‌جاری آموزشی است و اکثریت برنامه‌ها را در قالب کارگاه‌ها آموزشی انجام داده‌ایم که بتوانیم اثرگذاری لازم را در نهادینه کردن این فریضتین الهی در میان اقشار تاثیرگذار داشته باشیم.

الله‌مرادی از برگزاری نمایشگاه‌‌های فرهنگی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: زنگ امر به معروف و نهی از منکر، تجلیل از یادآوران، اجرای همایش‌ ویژه در یکی از مدارس و مانور تذکر لسانی از برنامه‌های ستاد در این هفته در سطح استان خواهد بود.

وی گفت: رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر در برخورد با معضلات اجتماعی ایجابی بوده و اولویت ما تلاش در راستای رفع ریشه‌ای مشکلاتی که موجب شکل‌گیری و گسترش این آسیب‌ها است خواهد بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان افزود: این رسالت آحاد جامعه است که در کنار هم در راستای رفع این آسیب‌ها و ارتقای سطح سلامت جامعه و ایجاد محیط سالم برای جوانان طالب رشد، علمی و فرهنگی تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: غفلت از فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه بستر را برای دستیابی دشمنان به اهداف شومی که برای ضربه‌زدن به نظام و ملت ما دارند را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: معضلاتی که امروز دامن جامعه را گرفته واقعا یک تهدید جدی و شبیخون تمام عیار فرهنگی است که باید با برنامه‌ریزی صحیح و اجرای برنامه‌های محتوای اقدامات مقابله مناسب را در پاسخگویی به این تهدیدات داشته باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: مهم‌ترین نیاز امروز ما این است که مردم درک کنند که دشمن دیگر از مرزها جغرافیایی عبور کرده و به مرزهای فرهنگی ما دست درازی می‌کند و هجمه‌ای همه جانبه را علیه ما به راه انداخته است.

وی از تکریم ارباب رجوع به عنوان یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر نام برد و اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که معمولا از طرف مراجعین ادارات به ستاد امر به معروف و نهی از منکر منعکس می‌شود عدم تکریم ارباب رجوع است.

الله‌مرادی اظهار کرد: البته صندوق‌هایی نیز در همین راستا از سوی مسوولان کشوری برای شنیدن انتقادات و پیشنهادات ارباب رجوع در ادارات نصب شده است، اما نباید نحوه برخورد نادرست یک کارمند را به کل اداره تعمیم دهیم.

وی از نظارت مستمر ستاد بر نحوه عملکرد ادارات در این زمینه اشاره کرد و افزود: خود مردم باید در زمان دیدن فعل منکری به صورت خصوصی به فرد تذکر و در صورت تکرار به شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره مذکور اعلام کنند.

ارسال نظرات