رئیس کل دادگستری کردستان:

مسلمانان جهان تشنه آموزه‌های امام حسین(ع) هستند

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: امام حسین(ع) متعلق به دنیای بشریت است و امروز همه مسلمانان تشنه آموزه‌های امام حسین(ع) هستند.
کد خبر: ۸۷۶۰۳۸۸
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی اکبر گروسی در همایش پرچمداران بصیرت که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد:امام حسین(ع) متعلق به دنیای بشریت است و امروز همه مسلمانان تشنه آموزه‌های امام حسین(ع) هستند.

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: برگزاری همایش پرچمداران بصیرت رسالتی بوده که به منظور زنده نگه داشتن شعائر اسلامی و بیان اهداف امام حسین(ع) انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه راه سعادت و رستگاری جامعه اسلامی زنده نگهداشتن همین شعائر اسلامی است، خاطرنشان کرد: این مهم برای کاهش آسیب‌ها و تهدیدات جامعه کمک بزرگی خواهد بود.

گروسی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین عواملی که موجب شده در تخلفات و جرائم سرپیچی از قوانین روی دهد، عدم توجه به قوانین بوده، بدین منظور این همایش امروز با موضوع ترویج فرهنگ قانونمداری برگزار شده است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان یادآور شد: روحانیون و ائمه جمعه و جماعات و مبلغین ما در جامعه نقش ارزنده‌ای در تبلیغ و ترویج و احترام به قانون دارند و می‌توانند با این اقدام برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز کمک دستگاه‌های قضایی باشند.

گروسی با اشاره به اینکه امروز دستگاه قضا با پرونده‌های متعددی روبه‌رو است، بیان کرد: متأسفانه هر ساله بر تعداد پرونده‌ها افزوده می‌شود و دستگاه قضا در رسیدگی به این پرونده‌ها رسالت سنگینی برعهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: حجم مراجعات مردم به دستگاه قضا بر جامعه اسلامی زیبنده نیست و این آسیب بزرگی برای جامعه ما تلقی می‌شود.

گروسی وجود ناهنجاری در جامعه را عامل کندی توسعه دانست و گفت: اگر کاهش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه شاهد باشیم بی‌شک جامعه نیز توسعه و رشد خواهد یافت.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی مانع از علم‌آموزی در جامعه می‌شوند لذا باید برای جلوگیری و کاهش این آسیب‌ها در جامعه تلاش کنیم و از توان و ظرفیت‌های موجود استان در این مسیر بهره ببریم.

گروسی وجود 13 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت مجرد در کشور را آسیب بزرگی در جامعه دانست و گفت: گرایش به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز تهدیدی است که در این زمینه وجود دارد.

وی مقابله با قانون ستیزی و ارتقای آگاهی‌های قضایی را لازمه کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد و افزود: سیمای بارز نظام اسلامی با قضا و فقه شناخته می‌شود و روحانیون می‌توانند برای توسعه صلح و سازش، حسن همجواری و هماسیگی، گذشت و غیره در جامعه کمک کنند تا شاهد ایجاد آرامش در جامعه باشیم.

گروسی اتکاء به مساجد را به عنوان محل حل و فصل مشکلات مردم مورد تأکید قرار داد و گفت: کارکرد اصلی مساجد باعث شد تا پیامبر نیز در ابتدای بعثت خود مسجد بنا کند و زمینه توسعه معنویت را فراهم سازد.

ارسال نظرات