مدیر کمیته امداد شهرستان قروه از کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم، با ارزش 390 میلیون ریال به دانش‌آموزان نیازمند خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۰۴۲۳
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸

علیرضا خوشبخت در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از کردستان ، از استقبال خوب مردم در برگزاری جشن عاطفه‌ها طی ماه گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: با استقبال خوب مردم در 25 شهریورماه سال جاری بیش از 390 میلیون ریال کمک مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شد که پیش از بازگشایی مدارس بین دانش‌آموزان نیازمند تقسیم شد.

وی افزود: در مراسم جشن عاطفه‌ها نیز که با عنوان هر مدرسه یک پایگاه در تمامی مدارس سطح کشور برگزار می‌شود بهره‌گیری از کمک‌های دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: کمک‌های جمع‌آوری شده در هر مدرسه بین دانش‌آموزان نیازمند آن مدرسه تقسیم می‌شود و در صورت نبود دانش‌آموز نیازمند به دیگر مدارس سطح شهر انتقال داده خواهد شد.

رئیس کمیته امداد قروه با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری بیش از یک میلیارد و 270 میلیون ریال کمک مالی از طریق صندوق‌های صدقات جمع‌آوری شده است، گفت: در طول این مدت، 6 میلیارد ریال نیز در قالب بخش زکات توسط مردم شهرستان قروه به کمیته امداد تحویل داده شده است.

وی به کمک‌های مردمی در بخش ایتام و محسنین اشاره نمود و تصریح کرد:690 میلیون ریال نیز در این بخش در طول 6 ماهه گذشته جمع‌آوری شده است.

خوشبخت افزود: دانش‌آموزان زیرپوشش کمیته امداد شهرستان قروه نیازمند کمک‌های خیرین هستند و افرادی که مایل به کمک به این دانش‌آموزان باشند می‌توانند با پرداخت ماهیانه 300 هزار ریال در این طرح حسنه شرکت نمایند.

این مسؤول اظهار داشت: با گذشت 37 سال از عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی کمیته امداد خدمات خود را در اقصی نقاط کشور و بخصوص در نقاط محروم تقدیم ولی نعمتان خود می‌کند.

وی با بیان اینکه در دهه چهارم خدمت‌رسانی کمیته امداد ملاک و سیاست تبدیل بحث نیازمندی در جامعه به یک دغدغه عمومی است، افزود: باید بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در جامعه در راستای کاهش فاصله طبقاتی استفاده کنیم.

مدیر کمیته امداد قروه خاطرنشان کرد: کمک به همنوعان ایجاد عدالت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت که موجب از بین رفتن فقر در جامعه خواهد بود.

خوشبخت بیان داشت: در کمیته امداد شهرستان قروه بیش از 8 هزار نفر زیرپوشش هستند.

وی ادامه داد: بیش از 640 دانش‌آموز نیازمند در کمیته امداد شهرستان قروه زیرپوشش قرار دارند که 50 درصد این جمعیت را ایتام تشکیل می‌دهند.

ارسال نظرات