مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: بالاترین نماد امر به معروف و نهی از منکر حفاظت از حدود الهی است که امام حسین(ع) الگوی بارز این مهم است.
کد خبر: ۸۷۶۰۴۲۶
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رشید قربانی در مراسم نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر که همزمان با نخستین روز از ماه محرم‌الحرام در مجتمع آموزشی امام سجاد سنندج برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حسین‌ ابن‌علی(ع) و یارانش اظهار کرد: امروز اولین روز ماه محرم‌الحرام و آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر است که قطعا دانش‌آموزان عزیز به اهمیت این ایام و معانی این مهم آگاهی دارند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) بارزترین شخصیت بزرگ منش از سلاله پیامبر اکرم(ص) است، افزود: امام منادی امر به معروف و نهی از منکر است و با فداکردن جان و مال و عزیزانش در راه خدا فریضه مهم شهادت و ایستادگی در برابر دشمنان دین را به مسلمین جهان نشان داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در ادامه بالاترین نماد امر به معروف و نهی از منکر را حفاظت از حدود الهی اعلام کرد و افزود: امام حسین با از خودگذشتگی و شهادتش در صحرای کربلا بارزترین الگو در راستای این مهم است.

قربانی تصریح کرد: مسلمانان چه در گفتار و کردارشان از نظر توصیه به معروفات و نهی از منکرات باید برای دیگران الگو و سرمشق بوده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنند.

این مسؤول رفتار آرام و ملایم را در برخورد با هر ناملایمتی برای کسب مطلوبات در زندگی را روش مناسبی دانست و اظهار کرد: در اجرای معروفات و نهی از منکرات با زبانی ملایم و آکنده از محبت جوانان مملکت را از فساد و روی آوردن به امر دشمن می‌توان هدایت کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش در پایان به جامعیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: همه ما خصوصا دانش‌آموزان این مملکت باید در پیاده کردن این فریضه الهی برای دوستان و هم‌کلاسی‌های خود ادامه دهنده راه سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) باشند

ارسال نظرات