خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر جریاناتی نظیر داعش در منطقه شکل نگرفته بود، امروز اسلام با توجه به سرعت نفوذ خود همه اروپا و امریکا را فتح کرده بود.
کد خبر: ۸۷۶۰۴۵۲
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی شامگاه یکشنبه در خیمه عزاداری مجمع فرهنگی شهید مفتح اصفهان اظهار کرد: خانواده سنگ بنای اجتماع و راز تداوم هر نظام و حکومتی است که استقامت و ماندگاری همه بخش‌های این جامعه وابسته به کیفیت بنیان خانواده است.

وی با اشاره به دلایل از هم فروپاشی نظام شاهنشاهی بیان داشت: فساد بیش از حد، سست شدن و از بین رفتن نهاد خانواده در ارکان نظام شاهنشاهی باعث افول این نظام شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در شرایط کنونی یکی از دلایل تثبیت نظام اسلامی و در عین حال تقویت جبهه مقاومت در منطقه ناشی از وضعیت قدرتمند و تأثیرگذار بنیان خانواده در جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله حائری با اشاره به تلاش دشمن برای ترویج بی بند و باری افزود: غرب از استحکام نظام خانواده در ایران می‌ترسد و به همین دلیل است که در صدد بوده تا در این نظام مستحکم اخلال ایجاد کند که یکی از مصادیق این اخلال پرده‌دری و از بین بردن عفت و حیا در جامعه است.

وی ادامه داد: حجاب از مشخصه‌های بارز و نماد حفظ عفت و کیان خانواده است؛ دشمن به شدت تلاش می‌کند تا ابتدا حجاب را تحت تأثیر قرار داده و سپس با برنامه‌ریزی بنای خانواده را از هم بپاشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری شعائر اسلامی نظیر حجاب را نماد و جلودار جریان نفوذ اسلام در اروپا و امریکا دانست و تأکید کرد: اگر با روسری و پوشش خانم‌های مسلمان در غرب مشکل دارند به دلیل ترس از نفوذ و گسترش اسلام در این ممالک است همان گونه که غرب با صادرات نمادها و ظواهر خود به دنبال نفوذ در پیکره جریان فرهنگی جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله حائری با اشاره به لکه ننگی که تکفیری‌ها بر چهره اسلام ناب برجای گذاشتند، بیان داشت: اگر جریاناتی نظیر داعش در منطقه شکل نگرفته بود، امروز اسلام با توجه به سرعت نفوذ خود همه اروپا و امریکا را فتح کرده بود اما تکفیری‌ها با رفتار خود و شکل‌گیری تهمت خشونت به اسلام؛ این روند را تحت تأثیر قرار دادند.

وی با تأکید بر نقش مساوی زنان و مردان در تقویت بنیان خانواده با اشاره به احادیث و روایاتی مبنی بر اهمیت جایگاه نظام خانواده تصریح کرد: پدر و مادر علاوه بر ایفای نقش‌های فردی باید تلاش کنند تا ضمن تربیت مناسب فرزندان بر سایر اعضای خانواده و اطرافیان در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی اثرگذار باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: همان طوری که در زیارت عاشورا ما بر اول ظالم به حق اهل بیت(ع) لعن می‌فرستیم و همه ظلم‌های پس از آن را بر گردن ظالم اول می‌دانیم، در موضوع نصرت و یاری اهل بیت(ع) نیز باید به اولین ناصر که همانا حضرت زهرا(س) است سلام و درود بفرستیم.

آیت‌الله حائری در پایان تأکید کرد: این لعن و سلام مشخص می‌کند که انجام اعمال خوب و بد و یا پایه‌گذاری جریان‌های مثبت و منفی از ابتدا تا انتها همه افراد دخیل و بانیان این رفتار را در بر خواهد گرفت.


ارسال نظرات
پر بیننده ها